Oto najnowsze wyniki testów zderzeniowych, jakie zostały właśnie ogłoszone przez organizację Euro NCAP (w kolejności alfabetycznej): - ocena łączna: 5 gwiazdek

- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 90 proc.

- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 85 proc.

- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 43 proc.

- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 97 proc.

Honda CR-Z

- ocena łączna: 5 gwiazdek

- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 93 proc.

- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 80 proc.

- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 71 proc.

- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 86 proc.

Hyundai ix35

- ocena łączna: 5 gwiazdek

- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 90 proc.

- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 88 proc.

- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 54 proc.

- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71 proc.

- ocena łączna: 5 gwiazdek

- bezpieczeństwo dorosłych pasażerów: 94 proc.

- bezpieczeństwo przewożonych dzieci: 82 proc.

- bezpieczeństwo pieszych przy zderzeniu z autem: 62 proc.

- ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeństwa: 71 proc.

Niedawno Euro NCAP poinformowała o planach rychłego wprowadzenia kolejnego programu pod nazwą NCAP Advanced, którego zadaniem będzie przybliżenie potencjalnym klientom korzyści oferowanych przez zaawansowane systemy podnoszące bezpieczeństwo (np. ostrzeżenie o nagłym zjeździe z pasa jezdni, układ sygnalizujący pojawienie się innego pojazdu w martwym polu widzenia kierowcy, czy automatyczne hamowanie w przypadku bezpośredniego zagrożenia wypadkiem).

Przedstawiciele Euro NCAP liczą na to, że dzięki nowemu programowi klienci zdobędą cenne źródło wiedzy na temat korzyści, jakie dają poszczególne technologie, oraz będą mogli poznać producentów, którzy robią najwięcej w pracach nad zaawansowanymi technologiami bezpieczeństwa. Z kolei inne firmy będą bardziej zmotywowane do szerszego wprowadzania do gamy rozwiązań, które obecnie występować mogą wyłącznie w modelach wyższych segmentów.