Lincoln MKT w wersji koncepcyjnej zadebiutował podczas tegorocznych styczniowych targów w Detroit. Pod jego maską zadebiutował również nowy silnik z przydomkiem EcoBoost, chodzi o 6-cylindrową jednostkę w układzie V o pojemności 3,5 l z bezpośrednim wtryskiem paliwa i doładowaniem. W koncepcyjnym MKT jednostka dostosowana była do spalania mieszanki E85. Silnik konceptu oferował 305 kW (415 KM) przy 5750 obr./min i moment obrotowy 542 Nm w zakresie 2000-5000 obr./min. Siła napędowa przekazywana była na wszystkie cztery koła za pośrednictwem 6-biegowego automatu z możliwością zmiany biegów manetkami przy kierownicy.
Koncepcyjny Lincoln MKT miał 5293 mm długości, 1999 mm szerokości, 1623 mm wysokości, a długość rozstawu osi wynosiła 3066 mm. Wszystkie cztery koła ubrano w opony w rozmiarze 285/35 ZR 21.
Nadwozie jest zapowiedzią nowej linii stylistycznej marki Lincoln, zgodnie z którą projektowane będą przyszłe modele marki. Koncept MKT zaskakuje dużymi gładkimi powierzchniami bez zbędnych ekstrawagancji, nietypowy jest również duży grill, w którego narożnikach pojawiły się lampy z diod. Diody znajdziemy również w tylnych lampach zespolonych. Większość paneli nadwoziowych wykonano z nowoczesnego materiału Valox iQ i Xenoy iQ, który produkowany jest z przetwarzanego plastiku.
Koncepcyjny Lincoln MKT wyróżniał się nie tylko stylistyką nadwozia i zastosowanym silnikiem, ale również wnętrzem. Wbrew niebanalnym gabarytom nadwozia oferował miejsce dla zaledwie czterech pasażerów, którzy jednak nie mogli narzekać na brak miejsca i komfortu. Z przodu przestrzeń na nogi wynosiła aż 1067 mm, z tyłu 1118 mm. Na wysokość liczoną od siedzenia wnętrze oferowało 1054 mm z przodu i 1001 mm z tyłu.
Seryjny model MKT stylistycznie nawiązywać będzie do konceptu, ale wewnątrz znajdą się trzy rzędy siedzeń. Do napędu służyć będzie wolnossący silnik 3,7 V6 oraz jednostka EcoBoost 3,5 V6 o mocy 250 kW (340 KM). Lincoln MKT w wersji produkcyjnej miałby zadebiutować już w przyszłym roku razem z odmłodzonym sedanem MKZ i modelem MKS z jednostką EcoBoost.
Lincoln MKT: zielone światło dla luksusowego crossovera
Lincoln MKT: zielone światło dla luksusowego crossovera
Lincoln MKT: zielone światło dla luksusowego crossovera
Lincoln MKT: zielone światło dla luksusowego crossovera
Lincoln MKT: zielone światło dla luksusowego crossovera
Lincoln MKT: zielone światło dla luksusowego crossovera
Lincoln MKT: zielone światło dla luksusowego crossovera
Lincoln MKT: zielone światło dla luksusowego crossovera
Lincoln MKT: zielone światło dla luksusowego crossovera
Lincoln MKT: zielone światło dla luksusowego crossovera
Lincoln MKT: zielone światło dla luksusowego crossovera
Lincoln MKT: zielone światło dla luksusowego crossovera
Lincoln MKT: zielone światło dla luksusowego crossovera
Lincoln MKT: zielone światło dla luksusowego crossovera
Lincoln MKT: zielone światło dla luksusowego crossovera
Lincoln MKT: zielone światło dla luksusowego crossovera
Lincoln MKT: zielone światło dla luksusowego crossovera
Lincoln MKT: zielone światło dla luksusowego crossovera
Lincoln MKT: zielone światło dla luksusowego crossovera
Lincoln MKT: zielone światło dla luksusowego crossovera
Lincoln MKT: zielone światło dla luksusowego crossovera
Lincoln MKT: zielone światło dla luksusowego crossovera
Lincoln MKT: zielone światło dla luksusowego crossovera
Lincoln MKT: zielone światło dla luksusowego crossovera
Lincoln MKT: zielone światło dla luksusowego crossovera
Lincoln MKT: zielone światło dla luksusowego crossovera
Lincoln MKT: zielone światło dla luksusowego crossovera
Lincoln MKT: zielone światło dla luksusowego crossovera
Lincoln MKT: zielone światło dla luksusowego crossovera
Lincoln MKT: zielone światło dla luksusowego crossovera