Luksusowe amerykańskie samochody noszące na masce logo Lincoln prezentują pewny poziom jakości i komfortu. W chwili obecnej startuje nowa strategia rozwoju. Menadżer Lincolna, Thomas Grill, objaśnia: „Chcemy w okresie czterech miesięcy zaprezentować i wprowadzić na rynek cztery nowe modele. Będą to: sedan MKZ, crossover MKX i SUVy Navigator i wydłużony Navigator L.”
Pod koniec XX stulecia luksusowe marki, jak Lincoln czy Cadillac, były bardzo popularne. Niestety świat motoryzacji jest bezkompromisowy i tylko niewielu udaje się utrzymać przez dłuższy czas w czołówkach sprzedaży. Popularność Lincolna w ostatnich latach spadała. Modele Zephyr i Mark LT nie zostały przez klientów dobrze przyjęte. „W tym czasie straciliśmy wielu klientów, a nasza pozycja na rynku była niepewna,” powiedział analityk Lincolna, Erich Merkle.
Drogą do zbawienia okazały się duże zmiany w image samochodów markiLincoln. Na scenie pojawiły się modele z ostrymi krawędziami, surowymwyglądem i nowym poziomem jakości. „Przeprowadziliśmy nowe badania marketingowe, a z późniejszych analiz wynikło, że naszymi klientami mogłyby zostać osoby, które ciężko pracują i chcą swoje pieniądze wydawać na samochody, zapewniające im wypoczynek w luksusowej atmosferze,” powiedział Thomas Grill.
Dowodem na to, iż nowa ofensywa okazała się sukcesem, jest nagroda dziennikarzy dla Lincolna MKZ, który na początku tego roku pokonał w plebiscycie na „Najlepsze wnętrze roku” (Best Premium-Priced Car Interior of the Year) takich tradycyjnych graczy w segmencie samochodów klasy premium, jak BMW, Mercedes-Benz, Audi, Cadillac czy Lexus.
Kolejnym strategicznym aspektem będzie cena. Podstawowa wersja Lincolna MKZ, jako jedyna w swojej klasie, będzie oferowana w cenie poniżej 30 tys. dolarów. W wyposażeniu standardowym nie zabraknie benzynowego 6-cylindrowca o pojemności 3,5 l i mocy 263 KM, napędu na cztery koła i 17-calowych alufelg. Podobną strategię obrano również w przypadku crossovera MKX, którego cena podstawowa znajdzie się poniżej granicy 35 tys. dolarów (ceny dla rynku amerykańskiego bez podatku).