Szczegółowy harmonogram zawodów: Sobota 12 września: 12.00-17.00 - ELGISZEWO/GOLUB DOBRZYŃ Prolog ustalający kolejność startu do maratonu, rozegrany na żwirowni w Elgiszewie (w sąsiedztwie osady Karbówko). Zawodnicy pokanają kilka pętli toru, wszystkie klasy rywalizują na jednej trasie. Komentuje Maciej Wisławski! Niedziela 13 września: 11.00-18.00 - TORUŃO 11.00 samochody uczestników pojawią się na Rynku Nowomiejskim. Atrakcje przygotowuje również Toruńska Szkoła Bezpiecznej Jazdy oraz lokalna organizacja turystyczna. Na 13.00 zaplanowano uroczysty start pierwszej załogi w obecności Prezydenta Torunia. Pierwszy etap (około 140 km) przygotowano na typowo piaszczystym podłożu. Poniedziałek 14 września: ELGISZEWO-ELGISZEWO Drugi etap to typowe wyzwanie nawigacyjno-techniczne. Do pokonania będą trzy odcinki o zróżnicowanym stopniu trudności i długości. Odcinek 1: ok. 35 km, drogi leśne, kręte krótkie odcinki do pokonania według notatek nawigacyjnych, kilka technicznych przepraw. Odcinek 2: ok. 45 km, drogi leśne, jazda według notatek nawigacyjnych.Odcinek 3: ok. 100 km, długi odcinek po drogach leśnych. Dla grupy Trophy przygotowano spektakularną przeprawę wodną, wymagającą precyzyjnego wyboru toru jazdy. Grząski grunt i głazy w wodzie mogą zatrzymać niejedną załogę. Jazda według notatek nawigacyjnych. Wtorek 15 września: ELGISZEWO-KORONOWO Długi i bardzo wyczerpujący przejazd, transfer do bazy w Koronowie. Dla wielu zakończy się po północy. Odcinek 1: ok. 110 km. Początek to pustynny przejazd po sypkim piachu, kilka podjazdów, zjazdów i trawersów. Nawigacja wg notatek, drogi leśne. Odcinek 2: ok. 60 km. Drogi leśne, podjazdy i zjazdy. Odcinek 1: ok. 70 km. Urozmaicony przejazd z przeszkodami błotnymi, przejazd przez próbę techniczną typu trial. Środa 16 września: KORONOWO-KORONOWO Długość ok. 70 km. Krajobrazowy etap bardzo atrakcyjny widokowo. Organizatorzy przygotowali kilka porób błotnych oraz trawers dla grupy Trophy. W drodze powrotnej do bazy na uczestników czeka przeprawa promowa przez zalew Koronowski. Czwartek 17 września: KORONOWO-BYTÓW Duże wyzwanie dla zmęczonych już zawodników. Północna Transgothica powita ich jednak trudnymi przeszkodami i długimi odcinkami.Odcinek 1: ok. 120 km. Jeden z najdłuższych odcinków będzie zawierał kilka prób technicznych typu zjazd/podjazd oraz kilka przepraw błotnych. Dla grupy Cross-country przygotowano przejazd przez bród. Odcinek 2: ok. 120 km. Urozmaicony teren i kilka prób technicznych, które przygotowane są dla grupy Trophy przeplatają się z jazdą wg notatek nawigacyjnych dla obydwu grup. Piątek 18 września: BYTÓW-BYTÓW Ostatni etap jest urozmaicony kilkoma przeszkodami wodnymi, które pozwolą na ostateczne wyłonienie zwycięzcy w grupie Trophy. Przeszkody będą wymagały szczególnej uwagi ze strony pilotów. Koniec ostatniego odcinka to spektakularny trawers dla grupy Trophy. Odcinek 1: ok. 40 km Odcinek 1: ok. 30 km Transgothica W liczbach: 1896 informacji nawigacyjnych 900 km odcinków specjalnych 730minut prób technicznych 330 km odcinków dojazdowych 100 stanowisk sędziowskich 50 stanowisk obserwacyjnych 42 stanowiska ratownicze 7 narodowości europejskich wśród uczestników i obserwatorów 6 stref serwisowych 3 campy
Maraton Transgothica - co i gdzie oglądać
Maraton Transgothica zbliża się dużymi krokami - start już w sobotę 12 września. Podpowiadamy dokąd pojechać, żeby obejrzeć rywalizację na trasie.