Mazda sukcesywnie wymienia swoja paletę modelową. Najnowsze generacje samochodów tej marki przejmują design Kodo i nowoczesną technologię Skyactiv. W praktyce poznaliśmy to już w modelu Mazda CX-5 i kolejno Mazda5 i w ostatnich tygodniach Mazda3. Następnym odnowionym modelem będzie Mazda2.

Pięciodrzwiowy hatchback powstanie na skróconej platformie Skyactiv-Body. Wiele komponentów będzie wspólnych z większymi modelami jak m.in. sześciostopniowe przekładnie. Obecnie Mazda2 ma manualne przekładnie pięciostopniowe i czterostopniowy automat.

Z dużym prawdopodobieństwem nowa Mazda2 będzie dostępna z dwoma silnikami do wyboru. Mniejszy Skyactiv 1.3 l o mocy 84 KM i maksymalnym momencie 112 Nm, który montowany jest w Japonii do obecnej generacji tego modelu. Pracuje on w cyklu Millera oraz jest oszczędniejszy od jednostki MZR montowanej do samochodów sprzedawanych w Europie. Drugą możliwością jest Skyactiv 1.5 l o mocy 101 KM i maksymalnym momencie 150 Nm, który zadebiutował w Maździe3.

Japońskie i amerykańskie media spekulują jeszcze o jednym silniku. Najszybsza Mazda2 mogłaby ich zdaniem otrzymać jedną ze słabszych wersji benzynowego silnika o pojemności skokowej 2.0 l, który jest dostępny w wariantach o mocy: 120 KM, 145 KM, 160 KM i 165 KM.