Subskrypcja Konto
  • Zaloguj się
  • Nie masz konta? Zarejestruj się
Twoje konto Ustawienia subskrypcji Półka wydań Wyloguj się
Auto Świat
  • Wiadomości
    • Aktualności
    • Auto Świat - Archiwum
    • Motocykle
    • Multimedia
    • Premiery
    • Targi Samochodowe
    • Turystyka
  • Używane
    • Co warto kupić
    • Rankingi aut używanych
    • Testy długodystansowe
    • Ogłoszenia
  • Porady
    • Prawo
    • Eksploatacja
    • Prawo jazdy
    • Kupno i Sprzedaż
    • Wszystko o LPG
    • Wszystko o silniku
  • Testy
    • Porównania samochodów
    • Testy nowych samochodów
  • Klasyki
    • Oldtimer
    • Youngtimer
  • TV
    • Auta bez ściemy
    • Auto Świat GO
    • Samochód Błażeja
    • Testy i prezentacje
    • Używane bez ryzyka
  • EV
    • Wiadomości
    • Testy
    • Porady
    • UTO
  • Polecamy
    • Sprawdź swój VIN
    • Poradniki zakupowe
    • Testy na prawo jazdy
    • Oferty Dealerów
    • Katalog samochodów
    • Auta elektryczne i hybrydowe
    • Dobry warsztat
    • - Porady dla kierowców
    • - Porady dla warsztatów
  • Treści premium
  • NAT 2022
  • ...

Wybierz samochód

Auto Świat Mazda 2

Mazda 2

Ikona samochodu

Mazda 2 to kompaktowy samochód należący do segmentu B produkowany przez japońską markę motoryzacyjną.

Auto jest znane na większości rynków właśnie pod tą nazwą, jednak tak naprawdę, kiedy Mazda 2 pojawiła się na rynku w 2002 roku, na rodzimym rynku była ona znana jako II generacją modelu Demio. Przez wyżej wspomniane powiązanie, auto wyglądem przypominało minivana i prawdopodobnie z tego powodu jego sprzedaż nie szła zgodnie z oczekiwaniami. Wnętrze było dosyć przestronne jak na tej klasy samochód, a dzięki wcześniej wspomnianemu kształtowi nadwozia, pasażerowie w II rzędzie nie narzekali na brak miejsca nad głową. Bagażnik nie był zbyt pokaźny i mieścił „zaledwie” 250 litrów bagażu.

Pod maską pracowały w dużej mierze benzyniaki. Miały one pojemność 1.25, 1.4, 1.5 i 1.6 litra i rozwijały odpowiednio 75, 80, 103 i 100 KM. Jedyny, 1,4-litrowy diesel generował 68 KM. Moc była przekazywana na przednią oś za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej bądź 4-stopniowego automatu.

W 2007 roku na rynku pojawiła się II generacja Mazdy 2, której sylwetka diametralnie się zmieniła. Z pseudo-minivana stała się pełnoprawnym autem miejskim o niewielkich rozmiarach. Miejski „japończyk” powstał przy współpracy z Fordem, dlatego dzieli on płytę podłogową z VII. generacją Fiesty. Najczęściej auto można było spotkać w wersji 3- lub 5-drzwiowej, lecz na niektórych rynkach występował także 4-drzwiowy sedan.

W 2010 roku auto przeszło facelifitng, który dał mu nowe zderzaki oraz światła. Niestety ze względu na zmianę kształtu sylwetki, wnętrze ucierpiało nieco na przestronności, choć wciąż „dwójka” mogła przewieźć 5 pasażerów. Pojemność bagażnika w przypadku hatchbacka wynosiła 250 litrów, jednak w sedanie była ona blisko dwukrotnie większa (450 litrów).

Pod maską Mazdy 2 oferowanej w Polsce znalazły się tym razem wyłącznie benzyniaki. W większości przypadków były to jednostki o pojemności 1,3 i 1,5 litra i mocy odpowiednio 75 lub 86 KM oraz 103 KM. Dodatkowo w sedanie montowano także 1,6-litrową jednostkę generującą 102 KM. Na innych rynkach dostępne były także diesle o pojemności 1,4 oraz 1,6 litra i mocy odpowiednio 68 oraz 90 KM. Przednie koła były napędzane za pośrednictwem 5-biegowej skrzyni manualnej lub automatu o 4 przełożeniach.

W 2008 roku auto zdobyło tytuł World Car of the Year.

W 2014 roku zadebiutowała III generacja miejskiej Mazdy. Stylistyka auta nawiązuje do nowej filozofii marki o nazwie KODO (dusza ruchu). Dzięki temu „dwójka” zyskała pazura i dynamicznego wyglądu oraz bardziej nawiązuje wyglądem do innych modeli marki. Tym razem jednak auto jako hatchback występuje jedynie w odmianie 5-drzwiowej, a 4-drzwiowy sedan nie jest przewidywany na rynek europejski. Na mocy porozumienia Mazdy z Toyota, ta druga marka produkuje bliźniaczy model „dwójki” w nadwoziu sedan pod nazwą Scion iA na rynek północnoamerykański oraz Toyota Yaris Sedan na rynek kanadyjski. W 2014 roku Mazda 2 III generacji otrzymała tytuł Car of the Year w Japonii.

W Polsce po raz kolejny pod maską znaleźć się może wyłącznie silnik benzynowy. 1,5-litrowa jednostka może rozwijać 75, 90 lub 115 KM. Na innych rynkach dostępny jest także 1,5litrowy diesel o mocy 105 KM. Przednie koła są napędza za pośrednictwem skrzyni manualnej o 5 lub 6 przełożeniach bądź za pomocą 6-stopniowego automatu.

Głównymi rywalami Mazdy 2 są m.in. Ford Fiesta, Honda Jazz, Opel Corsa oraz Hyundai i20.

Mazda 2 - generacje

Ikona samochodu

Mazda 2 I (2002 - 2007)

Ikona samochodu

Mazda 2 II (2007 - 2014)

Ikona samochodu

Mazda 2 III (2014 - )

Mazda 2 - powiązane artykuły

Małe, trwałe i za rozsądne pieniądze – 10 najlepszych miejskich aut za 10-20 tys. zł

Małe, trwałe i za rozsądne pieniądze – 10 najlepszych miejskich aut za 10-20 tys. zł

W ostatnim czasie popyt na niedrogie małe auta jest duży. Wytypowaliśmy 10 samochodów segmentu B w cenie od 10 do 20 tys. zł, które w polecanych przez nas wersjach powinny jeździć długo i bez poważnych awarii.

Prezes Mazdy w Europie o następcy RX-8 i ostatniej generacji silników spalinowych

Prezes Mazdy w Europie o następcy RX-8 i ostatniej generacji silników spalinowych

Czy następne wcielenie Mazdy MX-5 będzie już elektryczne? Czy następca RX-8 w ogóle wchodzi w grę? No i czy Mazda zostanie na europejskim rynku kompaktowych hatchbacków? Martijna ten Brink, prezesa Mazda Motor Europe, zapytałem nie tylko o to. Z innych źródeł dowiedziałem się m.in. o bardzo ambitnym celu, jaki firma stawia sobie na rynku premium.

Mazda wycofa z Polski popularne modele? Powód może być prozaiczny

Mazda wycofa z Polski popularne modele? Powód może być prozaiczny

1 kwietnia 2023 r. wejdą w życie przepisy, przez które w Polsce nie będzie można zamawiać do produkcji Mazdy 6, Mazdy 2 i Mazdy MX-5. O ile MX-5 po przerwie pojawi się w naszej ofercie, o tyle powrót "szóstki" i "dwójki" stoi pod znakiem zapytania. Importer gromadzi jednak odpowiedni zapas aut.

Mazda 2 Hybrid to lek na drogie paliwo. Przekonajcie się dlaczego

Mazda 2 Hybrid to lek na drogie paliwo. Przekonajcie się dlaczego

Koszty zakupu paliwa osiągnęły taki poziom, że spoglądanie na pylony z cenami przy stacjach benzynowych nawet najbardziej odpornych na stres może przyprawić o depresję. Na szczęście w sprzedaży są takie samochody jak Mazda 2 Hybrid. Przekonajcie się dlaczego, właśnie ten model może być panaceum na coraz droższą benzynę.

Popularny carsharing nie kupił nowych Toyot. Zmiana marki jednak niewiele zmienia

Popularny carsharing nie kupił nowych Toyot. Zmiana marki jednak niewiele zmienia

Na ulice Warszawy trafi 140 sztuk hybrydowych Mazd 2. Pojawią się we flocie Panek CarSharing w ramach największego kontraktu flotowego Mazdy w Polsce.

Szukamy najlepszego auta do miasta za dwie dychy

Szukamy najlepszego auta do miasta za dwie dychy

Miejski 10-letni samochód używany wcale nie musi być mały, nudny i awaryjny. Spróbują to udowodnić: Honda Jazz, Kia Rio, Mazda 2, Renault Clio i Skoda Fabia. Wszystkie w wersji hatchback i z około 100-konnym benzyniakiem pod maską. Które auto wygra nasze starcie? Nie ma na co czekać – gong i zaczynamy!

Mazda 2 – eliksir młodości

Mazda 2 – eliksir młodości

W rok modelowy 2022 mała Mazda 2 wjeżdża z drobnymi modyfikacjami silnika, wyposażenia i z niższymi cenami. Mimo siedmiu lat na rynku nadal popisuje się dobrą kondycją.

Nowa Mazda 2 Hybrid — już gdzieś to widzieliśmy

Nowa Mazda 2 Hybrid — już gdzieś to widzieliśmy

Nowa Mazda 2 Hybrid to samochód, który bardzo dobrze znamy z naszych ulic. Tak, pomimo tego, że to nowość na naszym rynku to Mazdę 2 widywaliśmy na ulicach od jakiegoś czasu. Tak ten model to nic innego, jak Toyota Yaris z logo Mazdy. Czy to dobre posunięcie? Odpowiadamy na to pytanie.

Elektryk bądź słabeusz – tylko tak nie stracisz na „Polskim Ładzie”

Elektryk bądź słabeusz – tylko tak nie stracisz na „Polskim Ładzie”

Wraz z wejściem w życie ustawy zwanej „Polski ład” zmianie ulega metoda naliczania ryczałtu za prywatne korzystanie z auta służbowego. Zamiast pojemności silnika kluczowa jest jego moc. Można zyskać lub stracić. Są też istotne wyjątki.

Mazda 2 Hybrid - jest cennik nowego, hybrydowego malucha z Japonii

Mazda 2 Hybrid - jest cennik nowego, hybrydowego malucha z Japonii

Mazda 2 Hybrid to kolejna generacja japońskiego malucha, który oferowany jest wyłącznie jako klasyczna hybryda. Przyjmowanie zamówień na samochód, którego cennik startuje od 79 900 zł, rozpoczyna się na początku lutego, a pierwsze egzemplarze mają dotrzeć do klientów w kwietniu.

Mazda 2 Hybrid – Toyota Yaris z nowym logo

Mazda 2 Hybrid – Toyota Yaris z nowym logo

Mazda wprowadza na europejski rynek samoładujący się model Mazda 2 Hybrid. To pierwsza konstrukcja Japończyków na Starym Kontynencie, w której zastosowano w pełni hybrydowy układ napędowy. Auto nie wymaga ładowania z gniazdka i według producenta ma cechować się niskim zapotrzebowaniem na paliwo.

Tylko nie mów o nich "małe" - Hyundai i20, Opel Corsa i Mazda 2 [RANKING]

Tylko nie mów o nich "małe" - Hyundai i20, Opel Corsa i Mazda 2 [RANKING]

Trzy ciekawe pomysły na styl nadwozia, różnorodne koncepcje napędu, indywidualne rozwiązania w kokpitach – chociaż te samochody należą do tej samej klasy, to nie są ani nudne, ani zwykłe, ani za małe. Zobaczcie sami!

Małe, stylowe i trwałe miejskie auta za 25 tys. zł - Ford Fiesta kontra Suzuki Swift i Mazda 2

Małe, stylowe i trwałe miejskie auta za 25 tys. zł - Ford Fiesta kontra Suzuki Swift i Mazda 2

Tym razem do walki stają atrakcyjne kilkuletnie maluchy: Ford Fiesta, Mazda 2 i Suzuki Swift z około 100-konnymi benzyniakami. Który z nich okaże się najlepszy?

Nie są tanie, ale warte uwagi! Kupić pięcioletnią Kię Rio, Mazdę 2 czy Skodę Fabię?

Nie są tanie, ale warte uwagi! Kupić pięcioletnią Kię Rio, Mazdę 2 czy Skodę Fabię?

Kia Rio III, Mazda 2 III i Skoda Fabia III cieszą się dużym wzięciem na rynku wtórnym. Na celownik bierzemy pięcioletnie egzemplarze z niedużymi i oszczędnymi silnikami benzynowymi. Który z nich będzie najlepszym wyborem?

Peugeot 208, Renault Clio czy Mazda 2 - które miejskie auto wybrać?

Peugeot 208, Renault Clio czy Mazda 2 - które miejskie auto wybrać?

Jak osłodzić sobie codzienne dojazdy? Na przykład wybierając jedno z tych trzech aut – Peugeot 208, Renault Clio i Mazda 2 mają po 4 m długości, dobrze się prezentują i stają do boju z około stukonnymi silnikami

Mazda 2 po liftingu – poprawiony wygląd i lepsze wyposażenie

Mazda 2 po liftingu – poprawiony wygląd i lepsze wyposażenie

Mazda 2, które obecnie na rynku jest od 2014 roku, to już trzecie wydanie japońskiego malucha. Producent z Hiroszimy zdecydował się na odnowienie pojazdu. Dzięki temu "dwójka" nieco inaczej wygląda, ma bogatsze wyposażenie, a ponadto na pokładzie pojawiły się elementy, których do tej pory próżno było szukać w tym modelu. Niestety, ceny poszybowały do góry.

Mazda 2 po liftingu jedzie do polskich salonów

Mazda 2 po liftingu jedzie do polskich salonów

Na początku października dealerzy Mazdy zaczną przyjmować zamówienia na zmodernizowaną „dwójkę”. Miejski hatchback upodobnił się do najnowszych modeli japońskiej marki, został lepiej wyposażony i... mocno podrożał. Co jeszcze zmieniło się w Maździe 2?

Golas i nie tylko – wersje, których próżno szukać w reklamach

Golas i nie tylko – wersje, których próżno szukać w reklamach

Przyjrzeliśmy się bliżej popularnym miejskim maluchom i porównaliśmy wersje bazowe ze znacznie lepiej wyposażonymi odmianami. Nie zabrakło niespodzianek.

Yaris dla Ameryki, czyli Toyota inaczej

Yaris dla Ameryki, czyli Toyota inaczej

Toyota twierdzi, że wykonała kolejny duży krok w kierunku wysokiej jakości małych samochodów. Nowy Yaris dla Ameryki to w sumie nic innego jak przebrana Mazda 2 sprzed kilku lat.

Mazdy z wadliwymi poduszkami – akcja serwisowa w Polsce

Mazdy z wadliwymi poduszkami – akcja serwisowa w Polsce

Importer Mazdy ogłosił kampanię serwisową związaną z możliwym nieprawidłowym napełnianiem poduszek powietrznych pasażera w kilkunasto- i kilkuletnich samochodach tej marki. Na polskim rynku 5 333 auta powinny pojawić się w jednej z autoryzowanych stacji obsługi.
Pokaż więcej

Darmowe sprawdzenie vin

Wprowadź Numer VIN
i sprawdź historię Pojazdu

Katalog Samochodów Auto Świat

ABARTH ALFA ROMEO ALPINA ALPINE ASTON MARTIN AUDI BENTLEY BMW BUICK CADILLAC CHEVROLET CHRYSLER CITROËN CUPRA DACIA DS FERRARI FORD Fiat HONDA Hyundai INFINITI JAGUAR JEEP KIA LADA LAMBORGHINI LANCIA LAND ROVER LEXUS MASERATI MAYBACH MAZDA MERCEDES-BENZ MINI (BMW) Mitsubishi NISSAN OPEL PEUGEOT Porsche RENAULT SAAB SEAT SSANGYONG SUBARU SUZUKI Skoda TATA Toyota VOLKSWAGEN Volvo WAZ LADA
  • Reklama
  • Redakcja
  • Regulamin
  • Polityka prywatności
  • Usługi IT
  • Mapa serwisu
Polecane serwisy
  • KomputerSwiat.pl
  • Newsweek
  • Przegląd sportowy
  • Literia
  • Program TV
  • Pogoda
© 2023 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o.
Powered by Ring Publishing
Developed by RAS Tech
Narodowy Auto Test