- W Polsce można już zamawiać Mazdę 2 po liftingu, a jej ceny zaczynają się od 70 900 zł
- Samochód dostępny jest w czterech wersjach wyposażeniowych do wyboru
- Mazda 2 po modernizacji występuje tylko 90-konnym benzyniakiem (do wyboru są dwie skrzynie – manualna lub automatyczna)
Mazda 2 nie należy do hitów sprzedaży japońskiego producenta w Polsce. Nie oznacza to jednak, że kierowcy nie wykazują zainteresowania tym modelem. Mało tego - jego popularność wzrasta. Dość powiedzieć, że w 2019 roku do klientów trafiło 809 egzemplarzy tego malucha – to rekord sprzedaży na naszym rynku. Mazda odmłodziła pojazd w nadziei, że utrzyma ten korzystny trend. Czy wprowadzone modyfikacje mają szanse się do tego przyczynić?
Mazda 2 - co się zmieniło?
Jeżeli spodziewacie się rewolucyjnych zmian w wyglądzie, to będziecie zawiedzeni. Owszem nieco inaczej wygląda teraz zarówno przód, jak i tył pojazdu, ale tylko wprawne oko zauważy poszerzony grill z odmiennie ukształtowaną chromowaną listwą. Inne są także reflektory (seryjnie ledowe) oraz tylne lampy. Całości dopełniają nowe wzory 16-calowych aluminiowych felg.
Nowości nie zabrakło również we wnętrzu. Pojawiły się tu nowe wzory tapicerek i kolorystyka, a także podgrzewana kierownica natomiast system Mazda Connect jest teraz kompatybilny z aplikacjami Apple CarPlay oraz Android Auto. Dopełnieniem zmian są inaczej wyprofilowane fotele – teraz stały się wygodniejsze.
Mazda 2 w dalszym ciągu jest typowym modelem klasy B, który zapewnia dużo miejsca na przednich siedzeniach, a z tyłu wystarczy go tylko pod warunkiem, że pasażerowie nie będą zbyt wysocy.
Mazda 2 - tylko z jednym silnikiem
"Dwójka" po liftingu oferowana będzie z silnikiem 1.5 o mocy 75 KM lub 90 KM. Jednak uwaga! W Polsce dostępna będzie tylko ta mocniejsza odmiana, ale do wyboru będzie wersja z 6-biegową, manualną skrzynią biegów lub z 6-stopniowym "automatem".
Jeżeli komuś nie przeszkadza zmiana biegów (tu odbywa się precyzyjnie i bez haczeń), to powinien zainteresować się modelem z ręcznym mechanizmem. Okazuje się bowiem, że w tej konfiguracji auto jest znacznie żwawsze, bo setkę uzyskuje po 9,8 s. Nie miejmy jednak złudzeń, że poza miejska jazda będzie w pełni bezproblemowa. Podczas pierwszych jazd przekonaliśmy się, że 90 koni mechanicznych to za mało żeby zapewnić płynną jazdę we wszystkich warunkach – na długich podjazdach autu zaczyna wyraźnie brakować tchu.
Małe, stylowe i trwałe miejskie auta za 25 tys. zł
Wersją z automatyczną przekładnią zainteresują się z pewnością kierowcy, którzy komfort prowadzenia przedkładają nad dynamikę. Wciskamy pedał gazu do końca i dopiero po chwili zwłoki samochód zaczyna się rozpędzać. Jednak nie robi tego zbyt ochoczo i setkę mamy na liczniku dopiero po 12 s. Na plus tej wersji trzeba natomiast zaliczyć płynną zmianę przełożeń.
Warto jeszcze zauważyć, że w przypadku auta z manualną skrzynią mamy do czynienia z miękką hybrydą, w której energia elektryczna odzyskana podczas rekuperacji gromadzona jest w specjalnym kondensatorze. Auto z automatyczną skrzynią nie ma tego rozwiązania, ponieważ przekładnia jest większa i nie zmieściłby się elektryczny silnik.
Pod względem prowadzenia Mazda 2 nie wyróżnia się niczym szczególnym. Zawieszenie pozwala na dynamiczne pokonywanie zakrętów bez nadmiernych przechyłów nadwozia, a jednocześnie dobrze tłumi wszelkie nierówności nawierzchni.
Mazda 2 – wysokie ceny
Mazda 2 po modernizacji występuje w czterech wersjach wyposażeniowych – SkyMotion, SkyEnergy, SkyPassion, SkyDream. Jednak z każdą z nich oferowana jest tylko odmiana z manualną skrzynią (w przypadku automatu brakuje bazowej specyfikacji). Ceny pojazdu ze skrzynią manualną zaczynają się od 70 900 zł, a w przypadku odmiany z automatyczną skrzynią trzeba zapłacić minimum 87 400 zł. Auto już można zamawiać, ale pierwsze egzemplarze pojawią się w polskich salonach w marcu.
Mazda 2 – to nam się podoba
Wysoka jakość materiałów wykończeniowych, wygodne fotele, dobre prowadzenie, cichy silnik, płynna zmiana biegów, bogate wyposażenie seryjne.
Mazda 2 – to nam się nie podoba
Przeciętna dynamika silnika, wysoka cena zakupu.
Mazda 2 – nasza opinia
Mazda 2 jest idealnym maluchem dla kierowców, którzy w pierwszej kolejności patrzą na stylistykę i wyposażenie, a dopiero później zwracają uwagę na cenę. Niestety, w ofercie jest tylko jeden, przeciętnie dynamiczny silnik. Dobrze chociaż, że klienci mają wybór w postaci manualnej lub automatycznej skrzyni biegów.
Mazda 2 – dane techniczne
Pojemność skokowa i rodzaj silnika | 1496 cm 3, benzynowy |
Moc | 90 KM przy 6000 obr./min |
Moment obrotowy | 148 Nm przy 4000 obr./in |
Skrzynia biegów | man. 6/aut. 6 |
Napęd | przedni |
Prędkość maksymalna | 183/177 km/h |
Przyspieszenie 0-100 km/h | 9,8/12,0 s |
Średnie zużycie paliwa | 5,3/5,9 l/100 km |
Długość/szerokośc/wysokość | 4070/1695/1515 mm |
Rozstaw osi | 2570 mm |
Pojemność bagażnika | 250-950 l |
Cena od man./aut. | 70 900/87 400 zł |
Po liftingu zmienił się nico m.in. wygląd przedniej części auta
Z tyłu pojawiły się lampy o innej grafice
Pozycja za kierownicą jest wygodna, obsługa urządzeń pokładowych intuicyjna, a materiały wykończeniowe mają wysoką jakość
Na przednich fotelach siedzi się bardzo wygodnie, a miejsca wystarczy także dla wysokich osób
Z tyłu ilość miejsca jest typowa dla aut klasy B
Mazda 2 ma zawieszenie, które dobrze tłumi wszelkie nierówności nawierzchni
Teraz w wyposażeniu znalazło się nie tylko podgrzewanie siedzeń, lecz także kierownicy
System Mazda Connect jest teraz kompatybilny z aplikacjami Apple CarPlay oraz Android Auto
Bagażnik o pojemności 250-950 l
Jedną z nowości są inne wzory 16-calowych alufelg