Mazda poszerza swoją gamę o w pełni hybrydowy, samo ładujący się miejski model – Mazda 2 Hybrid. Auto wyposażone jest w trzycylindrową jednostkę benzynową 1.5 o mocy 68 kW (93 KM) i współpracujący z nim silnik elektryczny generujący 59 kW. Łączna moc całego układu napędowego wynosi 85 kW (116 KM), co wystarcza, aby rozpędzić pojazd do prędkości maksymalnej 175 km/h i uzyskać przyspieszenie 0-100 km/h w 9,7 sekundy.

Mazda 2 Hybrid - udany kompromis pomiędzy osiągami i oszczędnością

Nowa Mazda automatycznie przełącza się pomiędzy silnikami elektrycznym i benzynowym. W trakcie normalnej jazdy układ napędowy pracuje tak, aby zapewnić dobry kompromis pomiędzy osiągami i oszczędnością paliwa. Z kolei podczas zwalniania i hamowania hybrydowy układ odzyskuje energię kinetyczną, zamieniając ją na energię elektryczną magazynowaną w akumulatorze. Na potwierdzenie skuteczności działania całego układu japoński producent podaje, że Mazda 2 Hybrid w cyklu mieszanym wg normy WLTP zużywa 4,0-3,8 l/100 km.

Mimo zastosowania układu hybrydowego Mazda 2 Hybrid nie wymaga podłączania do zewnętrznych ładowarek – w zamian poziom naładowania akumulatora jest stale kontrolowany przez generator napędzany silnikiem. Dzięki temu po uruchomieniu samochód automatycznie wykorzystuje silnik elektryczny, aby umożliwić cichą jazdę w trybie elektrycznym, np. w mieście, przy zerowej emisji CO2, NOx i cząstek stałych.

Mazda 2 Hybrid - Toyota w przebraniu

Konstrukcja Mazdy 2 Hybrid jest efektem współpracy pomiędzy Mazdą i Toyotą. W rzeczywistości najnowszy model Japończyków to po prostu model Yaris, ale oferowany z logo Mazdy. Dlatego też auto zachowuje wymiary miejskiej Toyoty, w tym rozstaw osi wynoszący 2560 mm, co umożliwia zabranie czwórki pasażerów, a także pojemność bagażnika 286 l.

Czytaj także: Toyota Yaris GR Sport – rasowe wydanie już oficjalnie

Samochód będzie dostępny w całej Europie w trzech poziomach wyposażenia - Mazda 2 Hybrid Pure, Mazda 2 Hybrid Agile oraz Mazda 2 Hybrid Select. Niezależnie od wybranej wersji na plus trzeba zaliczyć dobry poziom ochrony pasażerów Mazdy 2 Hybrid – model ten zdobył najwyższą notę (pięć gwiazdek) w testach zderzeniowych Euro-NCAP.