Z racji niedużych wymiarów pojazd perfekcyjnie spisuje się w mieście, a w najmocniejszych wersjach silnikowych ma dynamikę wystarczającą do jazdy autostradami. Nie myślcie jednak o częstych dalekich podróżach Mazdą 2 z kompletem pasażerów, bo nie jest to zbyt przestronny maluch. Poza tym słabe wyciszenie Mazdy 2 sprawia, że przy dużej prędkości we wnętrzu robi się głośno. Za to bez zastrzeżeń są: jakość wykończenia, łatwa obsługa urządzeń pokładowych oraz czytelność wskaźników.

W Mazdzie 2 najczęściej występującym silnikiem jest benzyniak 1.5. W bazowej, 75-konnej wersji okazuje się trochę za słaby. Z kolei 115-konna, topowa odmiana zapewnia dynamikę więcej niż zadowalającą (0-100 km/h w 8,7 s), ale ze względu na wysoką cenę w salonie rzadko była wybierana. Złoty środek pomiędzy ceną, spalaniem i osiągami zapewnia 90-konna wersja, która dość często występuje na rynku, ją też polecamy.