Z racji niedużych wymiarów pojazd perfekcyjnie spisuje się w mieście, a w najmocniejszych wersjach silnikowych ma dynamikę wystarczającą do jazdy autostradami. Nie myślcie jednak o częstych dalekich podróżach Mazdą 2 z kompletem pasażerów, bo nie jest to zbyt przestronny maluch. Poza tym słabe wyciszenie Mazdy 2 sprawia, że przy dużej prędkości we wnętrzu robi się głośno. Za to bez zastrzeżeń są: jakość wykończenia, łatwa obsługa urządzeń pokładowych oraz czytelność wskaźników.
W Mazdzie 2 najczęściej występującym silnikiem jest benzyniak 1.5. W bazowej, 75-konnej wersji okazuje się trochę za słaby. Z kolei 115-konna, topowa odmiana zapewnia dynamikę więcej niż zadowalającą (0-100 km/h w 8,7 s), ale ze względu na wysoką cenę w salonie rzadko była wybierana. Złoty środek pomiędzy ceną, spalaniem i osiągami zapewnia 90-konna wersja, która dość często występuje na rynku, ją też polecamy.
Diesel w Mazdzie 2 to rzadkość, zresztą w obliczu udanych i oszczędnych benzyniaków zakup tej wersji raczej nie ma sensu. Większość używanych modeli Mazdy 2 dostępnych na rynku wtórnym ma manualną skrzynię biegów, ale w połączeniu z 90-konnym benzyniakiem oferowana była również automatyczna przekładnia. Obie konstrukcje okazują się trwałe, właściciele nie zgłaszają również poważnych zastrzeżeń do zawieszenia. W dodatku jego sztywna charakterystyka pozwala na dynamiczne pokonywanie zakrętów, choć trochę cierpi na tym komfort. No cóż – coś za coś.
To jednak drobnostki użytkowe, które nie rzutują na trwałość Mazdy 2, a tę oceniamy bardzo wysoko. Zadbane i regularnie serwisowane egzemplarze w zasadzie się nie psują i odwiedzają serwis przy okazji rutynowych przeglądów.
Co bardzo ważne, Mazda 2 trzeciej generacji została znacznie lepiej zabezpieczona antykorozyjnie niż poprzedniczka, ale nie oznacza to, że podczas oględzin można sobie odpuścić kontrolę auta pod tym kątem. I jeszcze jedno: ten samochód świetnie trzyma cenę (najlepiej spośród aut klasy B).
Używana Mazda 2 - typowe usterki
- Mazda 2 usterki karoserii - słabe wyciszenie wnętrza, w autach z USA akcja przywoławcza (w razie wypadku ryzyko wycieku paliwa i pożaru); z powodu źle położonego lakieru w ramach akcji serwisowej wymieniano samochody (też auta z USA).
- Mazda 2 usterki elektryki - elektryka w Mazdzie 2 to solidny element, a jedyne problemy mogą dotyczyć niedziałającego radia (rzadkość).
- Mazda 2 usterki układu napędowego - w silnikach benzynowych czasami występują problemy ze sterownikiem. W silnikach Diesla trzeba przygotować się na kosztowną eksploatację (wtrysk paliwa, turbo).
- Mazda 2 usterki zawieszenia - jest trwałe, nie mamy żadnych zastrzeżeń.
Używana Mazda 2 - eksploatacja
- Mazda 2 wymiana oleju silnikowego - co 20 tys. km
- Mazda 2 wymiana filtra kabinowego - co 20 tys. km
- Mazda 2 wymiana filtra powietrza - co 60 tys. km
- Mazda 2 wymiana świec zapłonowych - co 60 tys. km
- Mazda 2 wymiana płynu hamulcowego - co 2 lata
- Mazda 2 wymiana napędu rozrządu - bez okresowej wymiany
Uwaga: olej wymieniajcie co 15 tys. km – jest to szczególnie ważne w wysokoprężnej jednostce.
Używana Mazda 2 - popularne silniki
Popularne silniki | 1.5 sky-g | 1.5 sky-g | 1.5 sky-d |
---|---|---|---|
Silnik – typ, liczba zaworów | benz. R4/16 | benz. R4/16 | t.diesel R4/16 |
Układ rozrządu | DOHC | DOHC | DOHC |
Rodzaj napędu rozrządu | łańcuch | łańcuch | łańcuch |
Pojemność skokowa (cm3) | 1496 | 1496 | 1499 |
Moc maks. (kW/KM/obr./min) | 66/90/6000 | 85/115/6000 | 77/105/4000 |
Maks. mom. obr. (Nm/obr./min) | 148/4000 | 148/4000 | 220/1400-3200 |
Prędkość maksymalna (km/h)* | 183 | 200 | 178 |
Przyspieszenie 0-100 km/h (s)* | 9,4 | 8,7 | 10,1 |
Spalanie (l/100 km)** | 5,9/3,7/4,5 | 6,5/4,1/5,0 | 3,8/3,2/3,4 |
*osiągi wersji podstawowej, **zużycie paliwa wg EU: miasto/poza miastem/średnie
Używana Mazda 2 - naszym zdaniem
Czytaj więcej o MAZDA 2Niska awaryjność, dobre własności jezdne i trwałe napędy (polecamy benzyniaki) oraz bogate wyposażenie cieszą. Mniej zadowalający okazuje się komfort – zawieszenie ma sztywne nastawy, a wnętrze jest mniej przestronne niż u wielu rywali. Na szczęście bezproblemowa mechanika oraz możliwość długoletniej bezawaryjnej jazdy rekompensują te niedogodności.