To kolejny ekstremalny wariant w pełnej sukcesów historii Klasy G. Wyposażono go w napęd na wszystkie koła z osiami portalowymi oraz nowy, 4-litrowym silnik V8 biturbo o mocy 310 kW (422 KM). Równocześnie do sprzedaży wchodzą zmodernizowane odmiany pozostałych wersji Klasy G: G 350 d, G 500, AMG G 63 oraz AMG G 65.

Mercedes-Benz wprowadza kolejną nowość wśród ekstremalnych wersji Klasy G: pikap AMG G 63 6x6 zyskuje rodzeństwo w postaci modelu G 500 4x4. Mimo nietypowego podwozia i znacznie większej wydajności jego nadwozie oraz rama typu drabinkowego nie potrzebowały żadnych wzmocnień - są takie same jak w standardowych odmianach "Gelendy". Z Mercedesa-AMG G 63 6x6 pochodzi odpowiednio przystosowany napęd na wszystkie koła z osiami portalowymi. Kabina G 500 4x4 zapewnia komfort na równi z luksusowymi limuzynami.

Do zasilania nowego modelu służy 4-litrowy silnik V8 biturbo z bezpośrednim wtryskiem benzyny. Jego konstrukcja ma prawdziwie sportowe geny: jest spokrewniona z jednostkami montowanymi w Mercedesie-AMG GT oraz C 63. Wydajna jednostka rozwija moc 310 kW (422 KM) oraz 610 Nm maksymalnego momentu obrotowego i spełnia już wymagania normy Euro 6, w tym restrykcyjny limit emisji cząstek stałych obowiązujący od 2016 roku.

Nowością jest także podwozie z podwójnymi kolumnami i regulowaną siłą tłumienia. Wystarczy rzut oka na dane techniczne i już wiadomo, że dla nowej "Gelendy" teren zaczyna się tam, gdzie inne pojazdy terenowe muszą często skapitulować. Ale co zaskakujące, G 500 4x4 wyróżnia się pewnym prowadzeniem także na asfalcie. Znacznie szerszy w porównaniu ze standardowym modelem rozstaw kół (+299 mm), duże, 22-calowe obręcze z ogumieniem 325/55 R 22 oraz sportowy tryb zawieszenia sprawiają, że mija zakręty bardziej jak sportowy wóz niż samochód do off-roadu. Dotyczy to również nieutwardzonych nawierzchni na zboczach i dróg gruntowych zasypanych śniegiem - tam kierowca G 500 4x4 czuje, jakby prowadził mocne auto rajdowe.

Stały napęd na obie osie, skrzynia rozdzielcza z reduktorem, trzy dyferencjały blokowane w ruchu i osie portale to elementy niespotykane w popularnych pojazdach terenowych. Te ostatnie są technologiczną wizytówką modelu - dzięki zastosowaniu mostów portalowych koła są tu mocowane znacznie poniżej dyferencjału, a nie na jego wysokości, jak w przypadku konwencjonalnych sztywnych osi. W rezultacie prześwit wzrósł do 450 mm, a głębokość brodzenia - czy raczej pływania - do 1000 mm.

Zaprezentowana w 1979 roku Klasa G dała początek całej rodzinie SUV-ów spod znaku trójramiennej gwiazdy. Przez ponad 35 lat trafiła w ręce ponad 250 tys. nabywców. Dzięki systematycznie przeprowadzanym modernizacjom i aktualizacji listy wyposażenia Mercedes-Benz swoją utrzymuje terenową legendę w szczytowej formie. Teraz Klasa G dysponuje nawet o 16% wyższą mocą przy niższym zużyciu paliwa. Model G 500 otrzymał nowy benzynowy silnik V8, a wszystkie jednostki spełniają normę emisji spalin Euro 6. Nowe zestrojenie zawieszenia w połączeniu z bardziej wrażliwymi ustawieniami systemu ESP pozwoliły zwiększyć stabilność prowadzenia, bezpieczeństwo oraz komfort jazdy. Równocześnie zmodyfikowano nadwozie i wnętrze Klasy G. Do sprzedaży trafiają także ekskluzywne modele AMG oraz EDITION 463.

Nowe warianty Klasy G można zamawiać już w salonach Mercedes-Benz. Standardowe wersje pojawią się u dilerów we wrześniu, a G 500 4x4 - w grudniu 2015 r.

Mercedes-Benz Klasa G cennik:

Model Ukł. cyl. Poj. ccm kW (KM) Nm 0-100 km/h w s Cena w euro
G 350 d V6 2987 180 (245) 600 8,8 89 922,35
G 500 V8 3982 310 (422) 610 5,9 105 035,35
G 500 4x4 V8 3982 310 (422) 610 7,4 226 100
AMG G 63 V8 5461 420 (571) 760 5,4 143 216,50
AMG G 65 V12 5980 463 (630) 1000 5,3 271 915