Z miękkim oraz twardym dachemRoadster 107 trafił do sprzedaży w 1971 roku. Kilka miesięcy później wprowadzono również coupé SLC. W porównaniu z odkrytą wersja samochód był dłuższy i standardowo miał cztery miejsca. W roadsterze za tylne siedzenia trzeba było dopłacić. Za dodatkową opłatą można było mieć również sztywny, zdejmowany dach. Napędzany na tylną oś SL dostępny był tylko z silnikami benzynowymi o mocy od 170 do 245 KM. Są to jednostki rzędowe, sześciocylindrowe lub widlaste „ósemki”. Auto powstawało przez 18 lat, do 1989 roku, gdy zastąpił go roadster R 129. Łącznie powstało 237 387 sztuk Mercedesa 107 cabrio.
Mercedes SL - Sport i Luksus
O trwałości samochodów z gwiazdą na masce krążą legendy. Kierowcy przechwalają się setkami tysięcy przejechanych kilometrów bez remontu i z minimalną listą usterek. Tak jest też z modelem 107 produkowanym w latach 1971--1989. Pomimo upływu czasu nawet egzemplarze z lat 70. bez problemu sprawdzają się podczas codziennego użytkowania. To zasługa niskiej awaryjności i świetnego prowadzenia. Auto nie wymaga wyjątkowej obsługi. Wystarczą regularne przeglądy z wymianą oleju.SL okazuje się dobry na polskie drogi, bo miękkie zawieszenie dobrze tłumi nierówności nawierzchni. Nie dotyczy to opisywanego egzemplarza, który ma sztywniejsze zawieszenie AMG. Bogate wyposażenie podwyższa dodatkowo komfort użytkowania. Elektrycznie sterowane szyby i lusterka, radio, tempomat oraz klimatyzacja znalazły się na pokładzie tego modelu. Prezentowany samochód został sprowadzone z USA. Amerykańską wersję łatwo odróżnić od europejskiej – samochody sprzedawane za oceanem miały większe zderzaki oraz inne reflektory.Warto poszukaćeuropejskiej „107”, bo są bardziej cenione wśród kolekcjonerów. Poza tym w niektórych wersjach silnikowych mają wyższą moc. Trzeba się jednak liczyć z wyższymi cenami. Zdobycie części zamiennych nie stanowi większego problemu. Prawie wszystkie można zamówić w serwisach Mercedesa. Kłopot może być tylko z pojedynczymi elementami do modeli amerykańskich, bo nie ma ich w katalogach polskich ASO. Jednak w internecie znajdziemy wszystko, co potrzebne do każdego modelu. Do „107” pasują niektóre części od Mercedesa W 116.Problemy, jakie napotkasz podczas użytkowaniaSilnik:trwałość jednostek napędowych jest bez zarzutu. Zastosowanie łańcucha rozrządu zmniejsza dodatkowo koszt użytkowania. Trzeba się jednak liczyć z wysokim zużyciem paliwa. Prezentowany model według właściciela potrzebuje średnio 17 l/100 km. W większości jazda odbywa się po mieście.Usterki: mechaniczne uszkodzenia silnika, skrzyni czy zawieszenia nie stanowią prawie żadnego problemu. W egzemplarzach wyposażonych w mechaniczny wtrysk paliwa trzeba się tylko liczyć z trudnościami przy uruchamianiu silnika po długim postoju.Nadwozie:korozja to problem wielu modeli. Rdzewieje karoseria i podwozie. Dużo jest profili zamkniętych, które wewnątrz mogą być skorodowane. Dlatego nawet ładnie wyglądający pojazd może być zaatakowany przez rdzę, choć tego nie widać.Koszty:trzeba się liczyć ze znacznymi wydatkami. Sam samochód nie jest jeszcze niebotycznie drogi, bo Mercedesa 107 można kupić już za około 20 tys. zł. Jednak będzie to egzemplarz w złym stanie technicznym, do gruntownej renowacji. Kupno:znalezienie zadbanego egzemplarza nie będzie łatwe. Większość to modele wymagające renowacji. Na rynku przeważają modele sprowadzone z USA. Europejskie modele trudniej znaleźć, a jeżeli już się trafi, to taki Mercedes będzie droższy od amerykańskiego odpowiednika.