Ostatnimi nowościami były dwa modele ZS oraz ZT - informuje brytyjski Autocar, powołując się na źródła z SAIC, chińskiego właściciela marek MG, Roewe i Ssangyong. Sprzedaż rozpocznie się w pierwszej połowie 2010 roku.

Zarówno MG6 hatchback, jak również siostrzany sedan (sprzedawany już w Chinach jako Roewe 550), trafią do Wielkiej Brytanii i Irlandii. Obydwa modele będą oferowane z logo MG. Najpopularniejszym silnikiem w ofercie ma zostać doładowana jednostka o poj. 1.8 litra z "serii N", będąca rozwinięciem wcześniejszej generacji silnika Rovera z "serii K".

Na początku roku na niemieckich drogach przyłapano egzemplarz Roewe 550. Jak się później okazało się, to prototypowa wersja auta, która właśnie przechodzi końcową fazę homologacji w Niemczech, niezbędnej do rozpoczęcia sprzedaży na terenie Europy.

Rygorystyczne testy zderzeniowe przeprowadzane w UE uwidoczniły różnice w technologii produktów z Kraju Środka. Tymczasem MG6 powstał na zmodernizowanej platformie Rovera 75, który w 2001 roku otrzymał 4 gwiazdki w testach Euro NCAP. Brak kurtyn powietrznych zadecydował o tym, że nie został pierwszym w historii pojazdem z wynikiem pięciogwiazdkowym (została nim później Laguna). Jest duże prawdopodobieństwo, że MG6 będzie pierwszym modelem wykreowanym przez Chińczyków z najlepszą oceną bezpieczeństwa.

Nad projektem czuwa brytyjski oddział SAIC Motor UK Technical Centre (SMTC), który niedawno zmienił swoją siedzibę z Leamington na Longbridge, gdzie montowany jest roadster MG TF. Jednak jak podają źródła, szanse na uruchomienie produkcji MG6 w tej fabryce są niewielkie.

W niedalekiej przyszłości SAIC wprowadzi także do sprzedaży kompaktowego sedana. Nowy model również będzie miał dwie nazwy - w Chinach będzie występował jako Roewe 350, a na pozostałych rynkach jako MG5. W tym przypadku również nie ma informacji na temat ewentualnego miejsca produkcji.