Wynik ten został uzyskany w ciągu prawie 15 lat od momentu, gdy z linii montażowej fabryki w austriackim mieście Graz zjechał w roku 1991 pierwszy Chrysler Voyager. Milionowym samochodem z Austrii był Jeep Grand Cherokee. Ustawione jeden za drugim, pojazdy Chrysler i Jeep wytworzone w Graz połączyłyby najdalej wysunięty na północ punkt Norwegii (Nordkap) z południem Włoch, które dzieli odległość około 5.000 kilometrów.

"Dla Chrysler Group to krok milowy" - mówi Thomas Hausch, dyrektor ds. światowej sprzedaży i marketingu - "Kolejny, siedemnasty już z rzędu wzrost sprzedaży na rynkach międzynarodowych to nasz bezprecedensowy sukces, w którym ogromny udział ma montaż pojazdów w austriackim Grazu."

Produkcja pojazdów w Graz rozpoczęła się wraz z powstaniem joint-venture Chryslera i Steyr-Daimler-Puch Fahrzeugtechnik pod nazwą Eurostar w 1991 roku - obecnie Magna Steyr Fahrzeugtechnik (MSF). Za czasów Eurostar produkowano tam minivany Chrysler Voyager trzech generacji oraz przez krótki czas także samochody Chrysler PT Cruiser - zanim firma ta przeszła w 2002 roku na własność Magna Steyr.

Montaż Jeep’a Grand Cherokee rozpoczął w roku 1994 Steyr-Daimler-Puch na mocy kontraktu z DaimlerChrysler Management Austria. Od tego czasu w Graz nieprzerwanie trwa produkcja samochodów Grand Cherokee trzeciej już generacji.

Dzisiaj z linii MSF zjeżdża sześć modeli Chrysler Group z przeznaczeniem dla wszystkich  niemal rynków światowych (poza Ameryką Północną). Są to: Chrysler Voyager i Grand Voyager, Chrysler 300C Sedan i 300C Touring, Jeep Commander i Jeep Grand Cherokee. Zakład prowadzi także montaż pojazdów o charakterze wyczynowym - są to Chrysler 300C SRT8 oraz Jeep Grand Cherokee STR8.

Zakład w Graz pracuje przez pięć dni w tygodniu w układzie trzyzmianowym, osiągając wydajność 80 do 90.000 pojazdów rocznie. MSF posiada dwie spawalnie nadwozi oraz jedną linię montażu, z której zjeżdżają pojazdy o napędzie benzynowym i wysokoprężnym oraz w wersjach dla rynków o ruchu prawostronnym (LHD) i lewostronnym (RHD).