Cztero napędowe Mitsubishi to swego rodzaju symbol, od lat kreują nowe segmenty rynkowe zajmując przy tym czołowe pozycje w wszelkich klasyfikacjach zestawiających możliwości terenówek różnych marek. Podstawową ich cechą jest solidność i niezawodność, która utrzymywana na najwyższym stopniu pomagała marce w zdobywaniu licznych tytułów mistrzowskich m.in. w rajdzie Dakar. Te same możliwości mamy do dyspozycji użytkując samochodów w celach prywatnych, czy też służbowych, dzięki czemu praktycznie zawsze mamy pewność dotarcia do celu podróży. Wszystko to osiągnięto dzięki ponad siedemdziesięcioletniej praktyce w tworzeniu i ciągłym ulepszaniu swoich konstrukcji. Obecnie, gdy panujące w gospodarce trendy powodują przesunięcie popytu z dużych samochodów rekreacyjnych w kierunku małych i średnich pojazdów z napędem 4x4, w Mitsubishi Motors zdecydowano podnieść rękawicę i wysłać do "walki" odpowiednio przystosowane samochody. Pajero otrzymało zatem układ napędowy przekonstruowany przez Mitsubishi Motors R&D Center (Okazaki - Japonia), z myślą głównie o europejskich odbiorcach. Ten najnowszy model właśnie pojawia się na polskim rynku. Nowy silnik - 200 KM i przekonstruowana skrzynia biegów W dwa lata po premierze kolejnej generacji Mitsubishi Pajero, samochód otrzymuje całkowicie odnowiony silnik i skrzynię biegów, które sprawiły, ze Pajero ma najlepsze w swojej klasie osiągi. Silnik 3.2 Di-D dysponuje mocą 200 koni mechanicznych osiąganych już przy 3800 obrotów na minutę. Samochód niemal wyrywa się do przodu dzięki momentowi obrotowemu na poziomie 441 Nm dostępnym już przy 2000 obrotów na minutę. Od 0 do 100 km/h samochód przyspiesza w czasie 11,1 sekundy, natomiast jego prędkość maksymalna to 180 km/h.Równolegle z odświeżeniem konstrukcyjnym silnika Pajero 3.2 Di-D na rok 2009, przeprowadzono prace nad nową, 5-biegową przekładnią automatyczną. Komfort Pajero to bardzo dobra terenówka. W samochodzie tej klasy jednak po za odpowiednimi możliwościami w terenie bardzo ważny jest komfort podróżowania. Japoński producent zastosował tutaj m.in. grubszą szybę przednią oraz dodatkowe materiały wygłuszające, które znacząco obniżyły hałas we wnętrzu pojazdu. Nie poprzestano jednak na tych zabiegach. Dokonano też modyfikacji bloku silnika, głowicy, tłoków i wału korbowego, wszystko w celu obniżenia poziomu hałasu i drgań (NVH). Wzbogacone wyposażenie Oprócz poprawy osiągów i zastosowania licznych udoskonaleń, Pajero model 2009 Elegance wyróżnia się następującymi elementami wyposażenia: - Nowe 18-calowe obręcze kół wykonane ze stopów aluminium, - Udoskonalony system multimedialny (Mitsubishi Multi Communication System) ze zwiększoną pojemnością dysku twardego - Wysokiej jakości skórzano-materiałowa tapicerka w kolorze ciemnego brązu, w połączeniu z panelami ozdobnymi w kolorze brązowego granitu lub srebrnego aluminium. - Nowy metalizowany kolor nadwozia “Granite Brown" Oszczędny i przyjazny środowisku W nowym Pajero 2009 zredukowano znacząco zużycie paliwa i emisję CO2. Obecnie największa wersja auta wyposażona w automatyczną skrzynię biegów produkuje 247 gr CO2 na kilometr spalając przy tym 9,3 litra paliwa na 100 kilometrów. Cena Mitsubishi Pajero 2009 Elegance kosztuje 203 590 zł a obecnie jest oferowane w promocyjnej cenie 188 590 zł. Źródło: Mitsubishi
Mitsubishi Pajero - Jeszcze lepszy?
W polskich salonach Mitsubishi debiutuje właśnie zmodernizowany Mitsubishi Pajero. Czy następca dwunastokrotnego zwycięzcy rajdu Dakar sprosta wysoko ustawionej przez poprzedników poprzeczce?