Listę najchętniej kupowanych przez polskich klientów modeli otwierają niezmiennie te same auta i - przynajmniej w ścisłej czołówce rankingu - w tej samej kolejności. Numerem jeden pozostaje Skoda Octavia z coraz mocniejszą pozycją na rynku: po siedmiu miesiącach roku udział modelu wynosi 5,8 proc. (wobec 5,5 proc. rok wcześniej), niemniej trudno nie zauważyć zmiany trendu tegorocznej sprzedaży. Na drugiej pozycji plasuje się Skoda Fabia. Sprzedaż tego modelu również jest mniejsza niż przed rokiem, ale wskaźnik spadku systematycznie łagodnieje.

Trzecia lokata należy do Opla Astry. To jeden z modeli o najdynamiczniej rosnącej sprzedaży zarówno w ujęciu miesięcznym (wzrost o 148,4%), jak i sumarycznym (wzrost o 94,6 proc.). Na przestrzeni roku Astra ponad dwukrotnie zwiększyła swój udział w polskim rynku - z 1,7 do 3,5 proc. Mimo tak dobrych wskaźników i wyników - dystans do wiceliderki Fabii zwiększył się w porównaniu z poprzednim miesiącem z 276 do 629 aut.

Za podium plasuje się ponownie Ford Focus z ponad 8-proc. wzrostem sprzedaży skumulowanej, ale dotkliwym, ponad 24-procentowym spadkiem sprzedaży miesięcznej. Ford Focus zwiększył udział w rynku o 0,4 proc. Trzy kolejne modele wykazały spadki zarówno sprzedaży miesięcznej, sumarycznej, jak i udziałów rynkowych. Na liście rankingowej są to kolejno Toyota Yaris, Fiat Punto i Volkswagen Golf, przy czym największy wynik miesięcznej sprzedaży w lipcu w tym gronie osiągnął Fiat Punto (6. lokata w zestawieniu sumarycznym), mniejszy - VW Golf (7. lokata), a najmniejszy - Toyota Yaris, sklasyfikowana na 5. pozycji.

Warto w tym miejscu zauważyć, że większe wyniki lipcowej sprzedaży niż wspomniana Toyota Yaris uzyskały też Nissan Qashqai (8. pozycja), Fiat Panda (10. pozycja), VW Passat (12. pozycja) czy Ford Fiesta (22. pozycja).  Tylko o 2 sztuki mniejszy wynik od Yarisa osiągnął w lipcu VW Polo, sklasyfikowany na 14. lokacie. W przypadku Polo oznacza to ponad 5-krotny wzrost sprzedaży na przestrzeni roku (o 417,8 proc.).

W porównaniu z podsumowaniem sprzedaży po I półroczu zmiany nastąpiły na pozycjach ósmej i dziewiątej (awans Nissana Qashqai'a, spadek Kii cee'd), dziesiątej i jedenastej (awans Fiata Panda, spadek Hyundai'a i30)oraz czternastej i piętnastej (awans VW Polo, spadek Opla Corsa).