Przewodniczący jury AUTOBEST, Dan Vardie, powiedział, że "w tym roku konkurencja jest wyjątkowo silna, wszystkie auta nominowane do udziału w finale mają wiele zalet i dobrze spełniają 13 kryteriów oceny, stosowanych przez nasze jury. Nikt nie będzie faworyzowany." Ujawnił także, kto otrzymał nagrody dodatkowe, przyznawane co roku przez międzynarodowe jury AUTOBEST, skupiające czołowych dziennikarzy motoryzacyjnych z 13 krajów.

Nagrodę MEDIABEST otrzymało rosyjskie czasopismo motoryzacyjne Auto Revue, które prowadzi własny program testów zderzeniowych. Kupuje najpopularniejsze na rynku rosyjskim samochody i poddaje je badaniom zderzeniowym w specjalistycznym instytucie, według samodzielnie opracowanych kryteriów, po czym przeprowadza szczegółową analizę wyników. "To wyjątkowa inicjatywa w naszym regionie" - powiedział Dan Vardie - "w pełni zasługująca na nasze uznanie."

W tym roku nagrodę DESIGNBEST otrzymuje Giugiaro Design, a w szczególności Fabrizio Giugiaro, kontynuujący dzieło słynnego ojca, łączący w rzadki sposób talent w dziedzinie wzornictwa przemysłowego z talentem do prowadzenia interesów.

Nagroda SAFETYBEST wędruje do Jaguara. Należąca do Forda brytyjska firma jako pierwsza w świecie wprowadziła do seryjnej produkcji pokrywę silnika, unoszoną pirotechnicznie w razie zderzenia z pieszym - pozwala to na spełnienie wymogów nowych przepisów europejskich bez kompromisów stylistycznych.

Toyota Motor Company zdobyła nagrodę ECOBEST 2006 za konsekwentne promowanie napędu hybrydowego i oferowanie na rynku europejskim seryjnych aut hybrydowych, reprezentujących marki Toyota i Lexus.

Robert Kubica, polski kierowca Formuły 1, otrzymuje nagrodę SPORTBEST na znakomite wyniki w najbardziej znanym sporcie motorowym naszej planety. To pierwszy kierowca z regionu objętego konkursem AUTOBEST, który znalazł się na podium w wyścigu F1.

Po raz pierwszy w historii jury AUTOBEST postanowiło przyznać nagrodę TECHNOBEST, którą od tej pory będą mogły zdobyć przedsiębiorstwa i osoby, które w szczególny sposób wyróżnią się osiagnięciami w dziedzinie techniki i technologii samochodowej. W tym roku nagrodę zdobywa Honda, za nowatorski układ napędu wszystkich kół SH-AWD, pozbawiony tylnego mechanizmu różnicowego, wprowadzony na rynek w nowym modelu Legend.

Zdobywcy tegorocznych nagród COMPANYBEST oraz MANBEST zostaną ujawnieni na początku grudnia, wraz z ogłoszeniem, który samochód z finałowej piątki otrzymał tytuł AUTOBEST 2007.

Komitet AUTOBEST to jedyna w świecie organizacja tego typu, czyli niezależne jury motoryzacyjne, skupiona wyłącznie na krajach rozwijających się i z rosnącymi rynkami motoryzacyjnymi. Aby samochód wygrał w konkursie AUTOBEST, musi stanowić optymalną ofertę dla klienta w regionie, który obecnie obejmuje Bułgarię, Chorwację, Czechy, Cypr, Byłą Jugosłowiańską Republikę Macedonii, Polskę, Rumunię, Rosję, Serbię, Słowację, Słowenię, Turcję oraz Ukrainę. Auto, wybrane przez jury, reprezentujące ponad 300 milionów mieszkańców regionu, oceniane jest według 13 kryteriów, obejmujących cenę, uniwersalność użytkową, dostęp do sieci serwisowej oraz zaopatrzenie w części zamienne. Design i gadżety techniczne mają znaczenie drugorzędne. Jury ocenia ponadto wysiłki firm samochodowych, zmierzające do tworzenia nowych miejsc pracy w krajach regionu oraz inicjatywy ekologiczne. AUTOBEST to drugie największe samochodowe jury w Europie.