Ponieważ presja na redukowanie kosztów rośnie, ładowność staje się coraz istotniejszym czynnikiem. Nie inaczej jest w przypadku firm transportujących duże ładunki luzem oraz dostarczających beton. Nowe ciężarówki Axor przeznaczone dla branży budowlanej mają nadawać się idealnie jako pojazdy obsługujące plac budowy, spędzające wiele czasu w trasie, gdzie liczy się przede wszystkim ładowność.

Jako wywrotka, nowy Axor może przewozić ładunki o 450, a jako betonomieszarka - o 250 kilogramów większe, niż porównywalny model Actrosa, który był projektowany przede wszystkim pod kątem właściwości jezdnych, możliwości przewożenia cięższych ładunków oraz pracy w trudnym terenie.

Nowe pojazdy dla branży budowlanej dostępne są w wersjach o dopuszczalnej masie całkowitej 26 lub 32 tony, oraz w układzie napędu 6x4 lub 8x4. Napędzają je 12-litrowe silniki z serii OM 457 LA, o sześciu cylindrach w układzie rzędowym. Silniki te osiągają wysoki moment obrotowy i są bardzo oszczędne. Dostępne są wersje o mocy 257 kW (350 KM), 294 kW (400 KM) oraz 310 kW (430 KM). Te potężne jednostki dowiodły już swoich zalet w ciężarówkach Axor, pracujących w trudnych warunkach w branży transportowej.

Aby zwiększyć ładowność Actrosa o mocy 257 kW (350 KM) i większej, przeznaczonych dla branży budowlanej, wprowadzono wiele nowych rozwiązań. Obejmują one paraboliczne resory zawieszenia na osi przedniej, dostosowane do zwiększonej wagi pojazdu, zderzaki wykonane z tworzyw sztucznych odpornych na uderzenia, uchylny stopień odchylający się przy uderzeniu w przeszkodę oraz łatwe w utrzymaniu hamulce tarczowe na osi przedniej i tylnej, z pełną ochroną, które zastąpiły hamulce bębnowe.

Ponadto, pojazd został wyposażony w kompaktową kabinę typu S, wydłużoną o 18 centymetrów. Dzięki temu za tylnymi siedzeniami powstało miejsce, które można wykorzystać, na przykład na kurtki i gumowce. Dodatkowo, obniżony tunel silnika ułatwia poruszanie się w kabinie. Co więcej, elementy takie jak wlot powietrza umieszczony z przodu wersji o lewostronnym układzie kierowniczym oraz dodatkowy wydech zamontowany pomiędzy drugą a trzecią osią w wersji czteroosiowej, dają pewność, że nowy Axor nie transportuje ani grama zbędnego obciążenia.