Wszystko po to, aby policjanci mogli skutecznie egzekwować prawo i poprawić bezpieczeństwo, komfort podróżujących drogami regionu.

Wniosek na konkurs ogłoszony przez Zarząd Województwa Warmińsko - Mazurskiego, jako Instytucję Zarządzającą Regionalnym Programem Operacyjnym Warmia i Mazury na lata 2007- 2013 został złożony 11 maja 2009 r. Dwa miesiące później projekt został wybrany do dofinansowania przez Zarząd Województwa Warmińsko - Mazurskiego.

W ramach tego przedsięwzięcia zaplanowano zakup dla warmińsko-mazurskiej policji ruchomego stanowiska dowodzenia ("AMW"- Ambulans Monitoringu Wizyjnego), 6 oznakowanych furgonów do obsługi wypadków drogowych (pojazdy "APRD"- Ambulansy Pogotowia Ruchu Drogowego), 18 samochodów z wideorejestratorami, w tym 12 nieoznakowanych, 24 terminali mobilnych, 20 laserowych mierników prędkości, 9 laserowych mierników prędkości i do pomiaru odległości miejsc wypadków drogowych, a także 20 analizatorów wydechu.

Całkowity koszt projektu wynosi prawie 7,3 mln zł, w tym kwota dofinansowania z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wynosi 5 834 112 zł, natomiast wkład własny wynosi 1 458 528 zł. Termin realizacji zakupów sprzętu to druga połowa 2010 rok.

Głównym celem projektu jest poprawa stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego w województwie warmińsko-mazurskim oraz realizacja założeń polityki transportowej Unii Europejskiej (White Paper on European Transport Policy for 2010). Cel ustanowiony przez Unię zakłada zmniejszenie liczby zabitych na drogach o 50% do roku 2010.

Pojazdy oraz sprzęt wykorzystywany będzie przez policjantów pełniących służbę na drogach krajowych regionu do skutecznego egzekwowania prawa i zwiększenia komfortu jazdy po warmińsko-mazurskich drogach.