Auto wyróżnia się elegancką, dynamiczną sylwetką, funkcjonalnością i przestronnym wnętrzem. Jest produkowane w hiszpańskim zakładzie w Palencii, na tej samej linii co hatchback i coupe, co pozwoli wykorzystać wszystkie ulepszenia wprowadzone w procesie produkcji.

Nowe Renault Megane jest obszerniejsze od poprzednika, a to dzięki o 62 mm większemu rozstawowi osi niż w hatchbacku, który liczy teraz 2 701 mm. Dla użytkowników kombi ważna jest pojemność bagażnika, jako że auto wykorzystywane jest bardzo często bardzo często bądź wyłącznie bądź równolegle do działalności gospodarczej. Użytkownicy tego auta powinni być w pełni usatysfakcjonowani pojemnością bagażnika, liczącej teraz minimum 524 dm3 (o 119 dm3 więcej od nowego Megane) i maksimum 1 600 dm3 (o 466 dm3 więcej). Maksymalna długość przewożonego ładunku: 2 550 mm. Dostęp do bagażnika jest łatwiejszy niż w Megane II Grandtour dzięki obniżeniu progu załadunku. Znajduje się on teraz na wysokości 561 mm nad ziemią i należy do najniższych w segmencie.

Bagażnik jest nie tylko łatwo dostępny i pojemny, ale również praktyczny. Można go podzielić na dwie części, za pomocą półsztywnej ścianki, którą można podnieść lub zablokować jednym ruchem. Pozwala to umieścić małe przedmioty blisko otworu bagażnika w wydzielonej przestrzeni. Dwa dodatkowe schowki pod podłogą o łącznej pojemności 5 l są doskonałym miejscem na np. trójkąt sygnalizacyjny i kamizelkę odblaskową. Pod drugą podłogą bagażnika znajduje się dodatkowy schowek o pojemności 33 dm3 pozyskany dzięki rezygnacji z koła zapasowego. Składane oparcie tylnej ławki w układzie 1/3 - 2/3 umożliwia powiększenie przestrzeni bagażnika jednym ruchem ręki

Do wyboru są dwa systemy nawigacji: nowy wbudowany system w cenie poniżej 2000 zł Carminat TomTom oraz wysokiej klasy system Carminat Bluetooth DVD.

Również do wyboru jest 8 silników wysokoprężnych oraz 6 silników benzynowych, w tym nowy TCe 130 i 2.0 16V 140 KM współpracujący z bezstopniową skrzynią biegów CVT. Dzięki wydłużeniu przebiegów między przeglądami - co 2 lata lub co 30 tys. km (poprzednio co rok lub co 30 tys. km), niższe są koszty eksploatacji tego auta.

W nowym Renault Megane Grandtour wykorzystano wszystkie osiągnięcia Renault w zakresie bezpieczeństwa (w ślad za nowym Megane, które otrzymało najwyższą ocenę 37/37 pod względem bezpieczeństwa dorosłych podczas crash-testów EuroNCAP pod koniec 2008 roku), jakości i ochrony środowiska.

Automatyczny hamulec postojowy samoczynnie uruchamia się w momencie wyłączenia silnika i jest zwalniany przy uruchamianiu pojazdu, poprzez zwykłe naciśnięcie pedału gazu. Karta hands free umożliwiająca otwarcie drzwi i uruchomienie pojazdu oraz samoczynne zablokowanie drzwi po oddaleniu się osoby posiadającej kartę od samochodu.

Nowe Renault Megane Grandtour jest także wyposażony w systemy wspomagające prowadzenie: ABS z elektronicznym korektorem siły hamowania, wspomaganie nagłego hamowania, system ESC (Electronic Stability Control) z dodatkową funkcją kontroli podsterowności.

Cena tego samochodu w Polsce zaczyna się od 52 100 zł (w promocji).