Samochód na początku 2007 r. zastąpi obecny model Dodge Sprintera. Od 2001 r. Sprinter jest sprzedawany w USA pod markami Freightliner i Dodge.

Całkowicie nowy Dodge Sprinter oferuje wyższy standard, więcej miejsca i osiągi nieznane wcześniej na rynku samochodów dostawczych o małej ładowności. Ten samochód dostawczy, o wersjach nadwozia i silnika spełniających wszystkie wymogi, stał się jeszcze bardziej wszechstronny. Wyposażony jest dodatkowo w nowy system stabilizacji toru jazdy (ESP), umożliwiający obliczenie obciążenia pojazdu, wyznaczenie środka ciężkości i dostosowanie działania do tych danych.

DaimlerChrysler zainwestuje 35 milionów USD w przekształcenie zakładu produkcyjnego na potrzeby produkcji samochodów dostawczych na rynek Ameryki Północnej. Pierwszy nowy samochód dostawczy zjedzie z taśmy fabryki pod koniec IV. kwartału 2006 r. W początkowym okresie nad procesem produkcyjnym czuwać będzie 220 pracowników. 22 800 Sprinterów Dodge i Freightliner zostało sprzedanych w regionie NAFTA według danych z października 2005 (19.800 egzemplarzy w całym 2004 r.).

Gdy ten nowy samochód dostawczy - charakteryzujący się wyjątkową kombinacją oszczędności paliwa, dynamiki jazdy typowej dla samochodu osobowego oraz ładowności i liczby miejsc dla pasażerów - utrzyma swoją dobrą pozycję na rynku amerykańskim, możliwe stanie się stworzenie kolejnych miejsc pracy.

Andreas Renschler, członek zarządu koncernu DaimlerChrysler i szef Działu Pojazdów Użytkowych powiedział, że montownia samochodów w Gaffney (Południowa Karolina), gdzie przez ostatnie trzy lata dokonywano końcowego montażu pojazdów, nie mogła w pełni sprostać dużemu zapotrzebowaniu na obecny model samochodu dostawczego.

"Dzięki fabryce w Gaffney - w której teraz mieści się również montownia podwozi pojazdów DaimlerChrysler o dużej ładowności wyposażonych w silniki Diesla, prowadzona przez Freightliner Custom Chassis Corporation - obecny model samochodu dostawczego mógł zdobyć silną pozycję na rynku północnoamerykańskim," dodaje Renschler.

Ambicją korporacji Freightliner Custom Chassis jest zaangażowanie około 70 pracowników obecnie zatrudnionych przy ponownym montażu Sprintera Dodge i Freightliner w Gaffney do innych zadań w tym zakładzie produkcyjnym.

"Mamy ambitne, dalekowzroczne plany dotyczące rynku samochodów dostawczych w Ameryce Północnej", oświadczył dr Rolf Bartke, szef działu samochodów dostawczych Mercedes-Benz. "Fabryka w Ladson zapewni natychmiastowy wzrost rocznej produkcji do 32.000 egzemplarzy, czyli o około 10.000 więcej, niż obecnie produkuje się w Gaffney. Będzie to pierwszy krok w odpowiedzi na zapotrzebowanie rynku", dodaje.

W celu zwiększenia produkcji planowana jest dalsza rozbudowa fabryki, w tym nadwoziowni i lakierni, w zależności od rozwoju rynku w Stanach Zjednoczonych i Kanadzie.

Korzystna lokalizacja zakładu produkcyjnego w Ladson redukuje także czas trwania procesu, ponieważ części, z których montowane są pojazdy, transportowane są z Europy bezpośrednio do portu lotniczego w Charleston. Montownia w Ladson, o powierzchni niemal 43 000 m2, stawowi siedzibę i główną montownię amerykańskiej spółki La France - jednostki operacyjnej korporacji Freightliner LLC produkującej pojazdy pożarnicze i ratownicze.

W ramach reorganizacji korporacji, amerykańska jednostka La France zostanie rozwiązana, a zakład produkcyjny zajmie się montażem nowego modelu samochodu dostawczego.

Obszerne badania logistyczne przeprowadzone przez Dział Pojazdów Użytkowych DaimlerChrysler wykazały, że fabryka w Ladson ma wyraźną przewagę strategiczną pod względem produkcji.

"Jako największy producent pojazdów użytkowych na świecie, posiadamy korzyści skali i środki finansowe, dzięki którym możemy kontynuować politykę regularnego wprowadzania nowych i wydajnych produktów, zaspokajając coraz większe potrzeby naszych klientów na całym świecie," powiedział Renschler.

Wiadomość o planowanej produkcji nowego Sprintera Dodge poprzedziła niedawna informacja potwierdzająca, że DaimlerChrysler sprzedał nowojorskiemu zarządowi transportu publicznego 500 autobusów Orion z napędem hybrydowym. Dla północnoamerykańskiego działu pojazdów o dużej ładowności i autobusów szkolnych Freightliner oznacza to perspektywy rozwoju.