Jeep Commander będzie już szóstym modelem Chrysler Group, wytwarzanym w Grazu - obok samochodów Jeep Grand Cherokee, Chrysler 300C Sedan i Touring, Chrysler Voyager oraz Chrysler Grand Voyager z systemem konfiguracji siedzeń i schowków Stow ‘n Go.

Powstające w Magna Steyr pojazdy Chrysler Group korzystają ze wspólnej lakierni oraz linii produkcyjnej, na której wykonywane jest "uzbrojenie" nadwozia i podwozia oraz montaż finalny. Możliwe jest także jednoczesne pilotowanie produkcji innych modeli. Tylko tego rodzaju organizacja pozwala utrzymać optymalne tempo produkcji, pomimo zmiennego popytu na poszczególne modele, wersje i odmiany samochodów.

Specyfika samochodu Commander wymagała wprowadzenia szeregu zmian w zakładzie produkcyjnym. Nowy Jeep ma inne nadwozie, stąd konieczność nowego oprzyrządowania i wyposażenia spawalni. Ponieważ samochód ma trzy rzędy siedzeń - należało także zainstalować dodatkowe wysięgniki, umożliwiające ich prawidłowy montaż we wnętrzu.

W Magna Steyr będą wytwarzane wszystkie odmiany samochodu Jeep Commander, w tym także przeznaczone dla ruchu lewostronnego (RHD), a także napędzane silnikiem wysokoprężnym. Ostatnio rozpoczęła się tam produkcja wersji RHD Chryslera 300C i wersji napędzanej silnikiem diesla, w grudniu zaś  planowane jest uruchomienie modelu 300C SRT8 o charakterystyce sportowo-wyczynowej. W roku 2005 łączna wartość inwestycji Chrysler Group i Magna Steyr w zakładzie Graz wyniosła w 62,7 miliona Euro.

Montaż samochodów marki Chrysler w Austrii rozpoczął się w roku 1992 (Chrysler Voyager), zaś 1994 roku ruszyła produkcja samochodu Jeep Grand Cherokee. Od tego czasu linie wytwórcze w Graz opuściło 850.000 pojazdów marki Chrysler i Jeep.