Mercedes Sprinter jest jednym z najlepiej sprzedających się aut dostawczych. W ciągu ostatnich 10 lat na rynek trafiło łącznie około 1,3 mln modeli tego samochodu. Nowa wersja, jak zapewnia Mercedes, ma być bardziej bezpieczna, komfortowa i wszechstronna.

I rzeczywiście wydaje się, że nowy model Sprintera właśnie taki będzie. Samochód oferowany jest z trzema rodzajami osi, dachu oraz czterema długościami nadwozia (od 5 243 mm do 7 343 mm). Potencjalny nabywca nowego Mercedesa będzie miał do wyboru różne warianty ładowności: masy całkowitej od 3 do 5 ton i przestrzeni ładunkowej od 7 do 17 metrów sześciennych. Rodzina silników zostanie powiększona o kolejne, dwie nowe jednostki V6 spełniające wymogi emisji spalin Euro 4: benzynowa (258 KM) i wysokoprężny, wyposażony w filtr cząstek stałych diesel (184 KM).

W nowym transporterze zwiększono liczbę elementów bezpieczeństwa. W pakiecie znajdą się do dodatkowo boczne poduszki powietrzne dla pasażerów przednich siedzeń (razem 6 poduszek) oraz adaptacyjny ESP, którego działanie zsynchronizowane jest z aktualnym położeniem środka ciężkości i obciążenia. Wzmocniony został układ hamulcowy wyposażony w cztery tarcze hamulcowe i systemy BAS i ABS wspierany EBD. Za dodatkową dopłatą auto zostanie wyposażone w reflektory Bi-ksenonowe z funkcją doświetlania zakrętów.

Ciekawym elementem wyposażenia będzie system Keyles Entry and Slide - automatycznie blokujący wszystkie zamki oraz otwierający drzwi boczne. Ponadto wersja Sprintera o dopuszczalnej masie całkowitej 4,6 tony otrzyma specjalne, pojedyncze ogumienie na tylne koła.

Wnętrze nowego Sprintera stało się bardziej ergonomiczne. Zwiększono przestrzeń  miejsca pracy kierowcy. W standardowym wyposażenia znalazły się między innymi także elektrycznie sterowane szyby, centralny zamek i rozbudowany system obsługi radia.

Nowy transporter produkowany będzie w fabrykach w Dusseldorfie i Landwigsfelde koło Berlina.