Kompaktowy Peugeot bazuje na modułowej platformie EMP2. Podobnie, jak mniejsza „208-ka”, samochód stracił na wadze (w porównaniu z poprzednikiem o 140 kg), a we wnętrzu otrzymał nowe zegary i-cockpit, zlokalizowane nad małą kierownicą.
Nowa „308-ka” ma 4,25 m długości i 1,46 m wysokości. Auto ma dysponować przestronną, jak podkreśla producent, starannie wykończoną kabiną z dobrej jakości materiałów. Deska rozdzielcza jest minimalistyczna. Jej centralnym punktem jest duży ekran dotykowy o przekątnej 9,7 cala. Bagażik będzie miał pojemność 470 litrów (do poziomu rolety).
Nowością w tej klasie aut będą reflektory wykonane w całości w technologii LED, w które samochód będzie wyposażony w wyższych wersjach.
Peugeot 308 będzie produkowany w fabryce w Sochaux. Jednostki napędowe będą pochodzić z zakładów w Tremery i Douvrin. Świato premiera samochodu odbędzie się 10 września na salonie we Frankfurcie.