Logo
Ochrona środowiska

Ochrona środowiska

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki

Szczególnie zajęto się właściwościami aerodynamicznymi (współczynnik Cx wynosi jedynie 0,296), zastosowano rozwiązania mające na celu zmniejszenie masy (lekkie materiały, spawanie laserowe…), a opony Michelin o niskim oporze toczenia (doświadczenia z pracy nad modelem 308) zostały zamontowane w większości wersji.Sercem eko-efektywności jest sześć silników wyposażonych w najbardziej zaawansowane rozwiązania technologiczne na rynku, zarówno jeśli chodzi o silniki benzynowe (1,6 l VTi i THP rozwijane we współpracy z BMW), jak i silniki Diesla (1,6 l i 2,0 l HDi połączone z filtrem cząstek stałych).

Ochrona środowiska
Auto Świat
Ochrona środowiska

W najbardziej ekologicznej wersji zanotowano zużycie paliwa w granicach 4,9 l / 100 km lub 130 g/km CO2.W 2009, oferta modelu 3008 będzie dostępna w następujących konfiguracjach:Silniki diesla HDi FAP:- 1,6 l HDi FAP 80 kW (110 KM), 240 Nm, mechaniczna skrzynia biegów z sześcioma przełożeniami – CO2 : 137 g/km- 1,6 l HDi FAP 80 kW (110 KM), 240 Nm, mechaniczna skrzynia biegów sterowana elektronicznie z sześcioma przełożeniami – CO2 : 130 g/km (1)- 2,0 l HDi FAP 110 kW (150 KM), 340 Nm, mechaniczna skrzynia biegów z sześcioma przełożeniami – Euro 5, CO2 : 146 g/km (1)- 2,0 l HDi FAP 120 kW (163 KM), 340 Nm, automatyczna skrzynia biegów z sześcioma przełożeniami – Euro 5, CO2 : 176 g/km (2)Silniki benzynowe:- 1,6 l  VTi 88 kW (120 KM), 160 Nm, mechaniczna skrzynia biegów z pięcioma przełożeniami – Euro 5, CO2 : 165 g/km- 1,6 l THP 110 kW (150 KM), 240 Nm, mechaniczna skrzynia biegów z sześcioma przełożeniami – CO2 : 176 g/km, puis 1,6 l THP 115 kW (156 ch), 240 Nm, mechaniczna skrzynia biegów z sześcioma przełożeniami – Euro 5, CO2 : 170 g/km

Autor Robert Rybicki
Robert Rybicki