W najbardziej ekologicznej wersji zanotowano zużycie paliwa w granicach 4,9 l / 100 km lub 130 g/km CO2.W 2009, oferta modelu 3008 będzie dostępna w następujących konfiguracjach:Silniki diesla HDi FAP:- 1,6 l HDi FAP 80 kW (110 KM), 240 Nm, mechaniczna skrzynia biegów z sześcioma przełożeniami – CO2 : 137 g/km- 1,6 l HDi FAP 80 kW (110 KM), 240 Nm, mechaniczna skrzynia biegów sterowana elektronicznie z sześcioma przełożeniami – CO2 : 130 g/km (1)- 2,0 l HDi FAP 110 kW (150 KM), 340 Nm, mechaniczna skrzynia biegów z sześcioma przełożeniami – Euro 5, CO2 : 146 g/km (1)- 2,0 l HDi FAP 120 kW (163 KM), 340 Nm, automatyczna skrzynia biegów z sześcioma przełożeniami – Euro 5, CO2 : 176 g/km (2)Silniki benzynowe:- 1,6 l VTi 88 kW (120 KM), 160 Nm, mechaniczna skrzynia biegów z pięcioma przełożeniami – Euro 5, CO2 : 165 g/km- 1,6 l THP 110 kW (150 KM), 240 Nm, mechaniczna skrzynia biegów z sześcioma przełożeniami – CO2 : 176 g/km, puis 1,6 l THP 115 kW (156 ch), 240 Nm, mechaniczna skrzynia biegów z sześcioma przełożeniami – Euro 5, CO2 : 170 g/km
Ochrona środowiska
Szczególnie zajęto się właściwościami aerodynamicznymi (współczynnik Cx wynosi jedynie 0,296), zastosowano rozwiązania mające na celu zmniejszenie masy (lekkie materiały, spawanie laserowe…), a opony Michelin o niskim oporze toczenia (doświadczenia z pracy nad modelem 308) zostały zamontowane w większości wersji.Sercem eko-efektywności jest sześć silników wyposażonych w najbardziej zaawansowane rozwiązania technologiczne na rynku, zarówno jeśli chodzi o silniki benzynowe (1,6 l VTi i THP rozwijane we współpracy z BMW), jak i silniki Diesla (1,6 l i 2,0 l HDi połączone z filtrem cząstek stałych).