Auto Świat Od 65.000 zł za Peugeota 1007

Od 65.000 zł za Peugeota 1007

Dużo? Raczej tak. Co prawda francuski producent opublikował na razie ceny dotyczące rynku bryrtyjskiego, ale przeliczenie na złotówki wiele mówi o ewentualnej popularności francuskiego miniaka w Polsce.

Po przeliczeniu z funtów ceny zawierają się w granicach 65-75,6 tys. PLN. Należy natomiast pamiętać, że rynek aut na Wyspach Brytyjskich charakteryzuje się cenami większymi średnio o 10-20%.

Najtańszy jest 1007 z 1.4-litrowym, 75-konnym silnikiem benzynowym, potem mamy jeszcze do wyboru 110-konnego 1.6 (od ok.71,1 tys.) i 70-konnego diesla HDi (od ok.69,3 tys.). Najwięcej przyjdzie klientom zapłacić za model z silnikiem 1.6 wyposażonego w skrzynię 2-Tronic.

Trzeba natomiast przyznać, że mały, nowatorski Pug będzie suto wyposażony. Uwaga: 7 poduszek powietrznych - łącznie z tą pod kierownicą chroniącą nogi kierowcy (wszystko jak w o trzy rozmiary większej Toyocie Avensis!); ESP, ABS, ASR, CDS (system stabilizacji toru jazdy) i EBFD (elektroniczny system rozdziału siły hamowania); a do tego klimatyzacja, radio z CD i specjalne, dwubarwna tapicerka wnętrza.

Jak widać klientom przyjdzie zapłacić za skomplikowany system elektrycznego otwierania bocznych drzwi, a w standardzie dostaną pakiet satysfakcjonujący użytkowników dużo większych aut.

Już latem tego roku pierwsi chętni będą mogli dokonać wyboru zaczynając od jednej z trzech jednostek napędowych i jednej z dwóch skrzyń biegów. W opcji, oprócz 5-biegowego manuala dostępna będzie również elektronicznie sterowana, manualna przekładnia 2-Tronic.

Dalszy wybór to wygląd w jednej z dwóch wersji stylistycznych Dolce lub Sport, cruise control, sensory pomagające w parkowaniu, całodachowe, otwierane okno i system nawigacji.

Zobaczymy, jak ceny Peugeota 1007 będą kształtować się na rynku polskim, gdzie powinien on trafić najwcześniej pod koniec wakacji. Można się spodziewać, że auto będzie skromniej wyposażone, a więc i tańsze.

Powiązane tematy: