Jest to pierwsza olimpiada zorganizowana w Polsce przez Hyundai Motor Poland, w trakcie której doradcy serwisowi i mechanicy mieli okazję sprawdzić swoją wiedzę i umiejętności. Pierwszą część konkursu stanowiła Olimpiada Techniczna dla Doradców Serwisowych, która odbyła się w dniach 16-17 listopada.
Spośród 45 autoryzowanych stacji Hyundai wybrano 23 doradców serwisowych posiadających certyfikaty w zakresie obsługi klienta i wiedzy technicznej. W trakcie półfinałów, które odbyły się w Zabrzu, Gdyni i Warszawie, wyłoniono dziewięć osób. Na finał składała się część teoretyczna, czyli test z wiedzy o procedurach obsługi klienta,
i praktyczna, polegająca na wydaniu pojazdu klientowi, oprogramowaniu kluczyków
i odnalezieniu kodów błędów w sterowniku silnika oraz układu AIR BAG. W jury zasiedli przedstawiciele HMP oraz niezależnej firmy badającej rynek motoryzacyjny MillwardBrown SMG/KRC .
Podczas finału wyłoniono trzech zwycięzców:
- I miejsce zajął Artur Rowicki z ASO Bieliński z Warszawy
- II miejsce zajął Tomasz Wytrwał z ASO Lik-Car z Gdyni
- III miejsce zajął Krzysztof Rzepnicki z ASO Grisbi Tre Sp z o.o. z Poznania.
Druga część olimpiady, której finał odbył się w dniach 21-22 listopada, przeznaczona była dla mechaników. Z całej sieci wybrano 27 mechaników, a w trakcie półfinałów wyłoniono 10 mechaników, którzy przystąpili do finału składającego się z części teoretycznej i praktycznej. Część teoretyczną stanowił test składający się z 30 pytań dotyczących budowy i diagnostyki samochodów Hyundai. Część praktyczna polegała na zdiagnozowaniu i usunięciu usterki w układzie zasilania silnika oraz systemie SRS.
Na podstawie wyników części teoretycznej i praktycznej jury wyłoniło trzech finalistów:
- I miejsce zajął Krzysztof Kuchorz z ASO R. i B. Bednarczyk z Zabrza,
- II miejsce zajął Krzysztof Wiśniewski z ASO Lik-Car z Gdynia,
- III miejsce zajął Marek Lichosik z ASO Folwark z Kielc.