Wcześniej czegoś takiego nie było. Czy takie zachowanie jest normalne? Co może być tego przyczyną? Termostat jest sprawny bo był sprawdzany.MichałOdpowiedź na pierwszą część pytania jest stosunkowo prosta. Wymieniając rozrząd naprawdę warto wymienić komplet - czyli pasek, napinacze oraz pompę wodną. Powód jest oczywisty, koszt tych elementów jest zdecydowanie niższy niż ewentualna naprawa silnika po zerwaniu paska, czy przedterminowa wymiana pompy wody i rolek napinacza - jeśli po wymianie paska okaże się, że któryś z tych elementów wymaga wymiany to ponownie powinno wymienić się pasek rozrządu.Co do producenta paska i innych części rozrządu to naprawdę nie ma reguły, powiem jedno nie warto oszczędzać, każdy markowy produkt będzie wysokiej jakości.W przypadku Seata Cordoby odpowiedź będzie prostsza. Płyn chłodniczy oraz hamulcowy wymieniamy co 2 lata. Natomiast olej w manualnej skrzyni biegów nie podlega wymianie, jeśli jednak stwierdzi Pan, że wymiana oleju w przekładni jest konieczna to nie ma żadnych przeciwwskazań aby to uczynić. Przyczyną zacinającego się wskaźnika temperatury może być uszkodzony czujnik temperatury.
Opel i Seat : problemy i zapytania
Co ile powinno sie wymieniać takie płyny i produkty jakich producentów tutaj stosować? Jeżeli chodzi o chłodzenie to mam tez taki problem że pomimo tego że auto pracuje i jest rozgrzane wskazówka temperatury płynu chłodniczego w ogóle sie nie podnosi, ani podczas jazdy na gazie ani na benzynie. Jedynie jak auto chodzi na wolnych obrotach przez jakieś 15-20 minut to temperatura osiąga poziom 75 stopni i ani stopnia więcej.