Logo
Wiadomości
Aktualności
Auto Świat - Archiwum
Motocykle
Multimedia
Premiery
Targi samochodowe
Turystyka
Używane
Co warto kupić
Testy długodystansowe
Rankingi aut używanych
OgłoszeniaPROMOCJA
Porady
Prawo
Eksploatacja
Prawo jazdy
Kupno i sprzedaż
Wszystko o LPG
Wszystko o silniku
Testy
Porównania samochodów
Testy nowych samochodów
Klasyki
Oldtimer
Youngtimer
TV
Auto Świat PitStop
Auta bez ściemy
Auto Świat Go
Samochód Błażeja
Testy i prezentacje
Używane bez ryzyka
EV
Wiadomości
Testy
Porady
UTO
Auto Katalog
Polecamy
Sprawdź swój VIN
Poradniki zakupowe
Testy na prawo jazdy
Oferty dilerów
Auta elektryczne i hybrydowe
Dobry warsztat
Porady dla kierowców
Porady dla warsztatów
Treści premium
Auto Świat Opony

Opony

Michelin: Ewa Konopka nowym rzecznikiem prasowym
Auto Świat

Michelin: Ewa Konopka nowym rzecznikiem prasowym

Test opon w rozmiarze 225/40 R 18 - Sprawdziliśmy co dają większe koła
Auto Świat

Test opon w rozmiarze 225/40 R 18 - Sprawdziliśmy co dają większe koła

Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Semperit: zalety opon do przyczep midi
Auto Świat

Semperit: zalety opon do przyczep midi

Pozwala ona zwiększyć wielkość ładunku o około 5 m3, charakteryzuje się przedłużoną trwałością użytkową i niższymi kosztami eksploatacyjnymi. Nowa niskoprofilowa opona Semperit do przewozu ciężkich ładunków podnosi efektywność eksploatacji przyczepy.Stały wzrost natężenia przewozów drogowych niesie ze sobą większy zakres zadań.

Łatka w spreju - osobisty wulkanizator
Auto Świat

Łatka w spreju - osobisty wulkanizator

Preparaty do samodzielnego łatania przebitych opon coraz częściej wypierająz bagażników koła zapasowe. Postanowiliśmy sprawdzić, czy rzeczywiście działają

Continental: nagroda iF Design Award dla wizualnej koncepcji wizerunku
Auto Świat

Continental: nagroda iF Design Award dla wizualnej koncepcji wizerunku

16-osobowe jury doceniło tym samym nową koncepcję wizualnej promocji marki Continental Commercial Vehicle.

Goodyear: historia sukcesu Vectora
Auto Świat

Goodyear: historia sukcesu Vectora

Wprowadzając w 1986 roku pierwszą oponę Vector, inżynierowie Goodyeara otworzyli nowy rozdział w historii technologii oponiarskich. Dzisiejsza szósta generacja Vectorów jest dowodem na ciągłe zaangażowanie firmy w ulepszanie technologii. Goodyear podjął wyzwanie stworzenia opony oferującej doskonałe osiągi przez cały rok. Efektem tych prac jest Goodyear Vector4Seasons.

Goodyear: Vector4Seasons na cały rok
Auto Świat

Goodyear: Vector4Seasons na cały rok

nikalna technologia Goodyeara, nazwana Weather Reactive, obejmuje technologie SmartTRED, Lamele Waflowe 3D, V-TRED, a także nową mieszankę krzemionkową, odpowiednią na każde warunki pogodowe, które połączone w oponie oferują ogromne korzyści pod względem osiągów i komfortu.

Opona Bridgestone Run Flat bije rekordy
Auto Świat

Opona Bridgestone Run Flat bije rekordy

Opony wyprodukowane w technologii Run Flat (RFT) zapewniają bezpieczeństwo podróży oraz kontynuację jazdy samochodem przy określonej prędkości i na określonym dystansie nawet w przypadku przebicia lub rozcięcia opony. Zmniejszają przy tym ryzyko wypadków na poboczach, sprawiając, że wymiana opony w niebezpiecznych miejscach, nie jest konieczna. Brak potrzeby wyposażenia pojazdu w koło zapasowe sprzyja oszczędności zasobów naturalnych, w tym zmniejsza równieżzużycie paliwa, dzięki ograniczeniu masy samochodu.

Dunlop: opony aż do 700 wyścigów w sezonie 2008!
Auto Świat

Dunlop: opony aż do 700 wyścigów w sezonie 2008!

Dunlop, jeden z wiodących w świecie producentów opon motocyklowych high i ultra-high performance otworzył jeden z najbardziej pracowitych sezonów wyścigów motocyklowych w 2008 roku zupełnie nową oponą i zwycięstwami w Le Mans, USA, Japonii, Australii i Hiszpanii.

M1 w Markach zaprasza pragnacych jeździć oszczędnie
Auto Świat

M1 w Markach zaprasza pragnacych jeździć oszczędnie

W centrum handlowym M1 (Marki) ustawiono 22-metrową rampę w kształcie litery U, na której umieszczono dwa prawie identyczne samochody. Jedyny szczegół, który odróżnia pojazdy to ogumienie. Jeden z nich wyposażony jest w energooszczędne opony Michelin Energy Saver, a drugi w standardowe opony. W jednym momencie samochody zaczynają kołysać się na platformie, by po chwili ten na standardowych oponach zatrzymał się, a ten na energooszczędnych toczył się dalej. Dzieje się tak, bo energooszczędne opony mają niższe opory toczenia. Oznacza to, że silnik samochodu wyposażonego w takie opony spali mniej paliwa i wyemituje mniej CO2.

Autokary obsługujące EURO 2008 na oponach Continental
Auto Świat

Autokary obsługujące EURO 2008 na oponach Continental

Drużyny piłkarskie grają na Europ w ośmiu miastach na terenie Austrii i Szwajcarii. Ze względu na to, że preferowanym przez sportowców środkiem transportu pomiędzy miejscami rozgrywek piłkarskich są autokary, Continental skorzystał z tej wspaniałej okazji i przygotował oponę ze specjalnie zaprojektowanymi ścianami bocznymi, aby podkreślić rangę wydarzenia.

Łatka w spreju - szybki sposób na "flaka"
Auto Świat

Łatka w spreju - szybki sposób na "flaka"

Koło zapasowe jest ciężkie, a jego wymiana pracochłonna. Sprawdziliśmy, czy "łatki" w spreju mogą je zastąpić

Czy kupując nowe opony, trzeba sprawdzać datę produkcji?
Auto Świat

Czy kupując nowe opony, trzeba sprawdzać datę produkcji?

Płacimy w serwisie za cztery nowe opony, a dostajemy kilku-kilkunastomiesięczne, co widać od razu po kodzie na boku opony. Można się zdenerwować! Zdenerwowanie wzrasta, kiedy okazuje się, że każda z czterech opon ma inną datę produkcji.

Uwaga! W oponach jest trucizna!
Auto Świat

Uwaga! W oponach jest trucizna!

Najnowsza ekologiczna moda wśród producentów aut to walka z cząsteczkami stałymi. Wiadomo, diesle emitują całkiem pokaźne ilości tego niebezpiecznego czynnika.

Prawie wszystko o oponach
Auto Świat

Prawie wszystko o oponach

Dla oszczędności i własnego bezpieczeństwa warto pamiętać o kilku zasadach. Ciśnienie w kołach sprawdzajmy raz w miesiącu.

Czy warto kupić używane opony?
Auto Świat

Czy warto kupić używane opony?

Opony są drogie, szczególnie w dużych lub nietypowych rozmiarach. Dlatego wielu kierowców szuka opon używanych.

Ile jest warta gwarancja na opony
Auto Świat

Ile jest warta gwarancja na opony

Jaki jest najlepszy sposób, żeby przekonać klienta o wysokiej jakości produktu? Należy udzielić mu jak najdłuższej gwarancji! Mechanizm psychologiczny jest łatwy do przewidzenia - klient wychodzi z założenia, że skoro produkt ma pięć lat gwarancji, to nie może być zły. W końcu producent nie byłby taki głupi, żeby dobrowolnie latami odpowiadać za wady bubla.

Koło zapasowe - czy to już przeżytek?
Auto Świat

Koło zapasowe - czy to już przeżytek?

Przez dziesięciolecia wożenie koła zapasowego w samochodzie było czymś oczywistym. Dopiero w latach 80.

Jazda bez powietrza - czyli jak eksploatować opony Run Flat
Auto Świat

Jazda bez powietrza - czyli jak eksploatować opony Run Flat

Opony Run Flat pozwalają na kontynuowanie jazdy pomimo utraty ciśnienia w kole, np. na skutek przebicia ogumienia.

Opony nie muszą być drogie
Auto Świat

Opony nie muszą być drogie

Opublikowane przy okazji testów opon ich ceny wzbudziły - wątpliwości Czytelników oraz osób zajmujących się sprzedażą ogumienia. Spieszymy je wyjaśnić.

Zalety i wady opon całorocznych
Auto Świat

Zalety i wady opon całorocznych

Perspektywa powrotu do jednego kompletu opon na cały rok wydaje się kusząca. Koniec z problemami i wydatkami związanymi z wizytami u wulkanizatora wiosną i jesienią, koniec z koniecznością przechowywania nieużywanych właśnie gum! Na pewno nie letnie Jedno należy ustalić od razu: nie ma mowy o bezpiecznym jeżdżeniu przez cały rok na oponach letnich.

Continental: przebiegi po 205 tysięcy kilometrów!
Auto Świat

Continental: przebiegi po 205 tysięcy kilometrów!

Opony Continental założono na wszystkie koła jednego z sześciu luksusowych autokarów turystycznych Scania, należących do floty 12 pojazdów firmy Commandery Coaches z Worcester. Były one następnie skrupulatnie monitorowane równolegle z oponami innej renomowanej marki zamontowanymi w identycznym autokarze.

Logo
RedakcjaRegulaminPolityka prywatnościMapa serwisuReklamaO nas
Social Media:
© 2025 Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. Powered by Ring Publishing Developed by RAS Tech
Systematyczne pobieranie treści, danych lub informacji z tej strony internetowej (web scraping), jak również eksploracja tekstu i danych (TDM) (w tym pobieranie i eksploracyjna analiza danych, indeksowanie stron internetowych, korzystanie z treści lub przeszukiwanie z pobieraniem baz danych), czy to przez roboty, web crawlers, oprogramowanie, narzędzia lub dowolną manualną lub zautomatyzowaną metodą, w celu tworzenia lub rozwoju oprogramowania, w tym m.in. szkolenia systemów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji (AI), bez uprzedniej, wyraźnej zgody Ringier Axel Springer Polska sp. z o.o. (RASP) jest zabronione. Wyjątek stanowią sytuacje, w których treści, dane lub informacje są wykorzystywane w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe.