Aquaplaning to zmora kierowców na mokrej nawierzchni. Nawet przy niewielkim deszczu w koleinach polskich dróg gromadzi się głęboka warstwa wody. Utrata przyczepności szczególnie na zakręcie powoduje nie tylko zagrożenie dla bezpieczeństwa ale również spadek satysfakcji z komfortu jazdy.
Projektanci BFGoodrich g‑Grip znaleźli na to receptę - kierunkowe kanały bieżnika opony, które powodują efekt rozcinania filmu wodnego oraz ewakuują maksymalną objętość wody. W BFGoodrich g-Grip wprowadzono również wyprofilowane kanały typu "Vortex", które pozwalają na szybsze (bez zawirowań na skrzyżowaniu kanałów) odprowadzanie wody, co zapewnia lepsze hamowanie i znakomitą przyczepność na zakrętach.
Kanały rynnowe "Toboggan" i samoblokujące mostki uzupełniają obraz technologicznej perfekcji.
- Dzięki temu opony BFGoodrich g-Grip to również rozsądny wybór dla osób bez sportowego zacięcia, którym zależy na idealnym prowadzeniu samochodu na mokrej nawierzchni - dodał Tomasz Młodawski.
Komfortowa jazda i pewność manewrów na suchej nawierzchni to efekt zastosowania zaawansowanych technologii. Solidne barki opony i centralne ciągłe żebro o masywnym kształcie umożliwiają natychmiastową reakcję na nagłą sytuację na drodze oraz perfekcyjną kontrolę prowadzenia.
Po trudach motoryzacyjnych przygód, bezpieczny powrót do miejskich realiów zapewniają, między innymi, lamele wewnątrzrowkowe, które stabilizują klocki bieżnika optymalizując hamowanie na suchej drodze.
Opona BFGoodrich g-Grip dostępna jest w 49 rozmiarach i pokrywa potrzeby rozmiarów większości aut na rynku - zarówno samochodów usportowionych jak i tych o standardowym wyposażeniu. Kolejnych 15 rozmiarów zostanie wprowadzone na rynek w 2010 roku.
Dostępne rozmiary:Średnica: od 14" do 18";Indeks prędkości: T i H;Profile: od 45 do 70.