Technicy firmy Gemballa odpowiednimi modyfikacjami, jak np. zwiększenie ciśnienia doładowania turbosprężarki, poprawienie kolektora dolotowego czy zmiana jednostki sterującej, zwiększyli moc 6-cylindrowego „boksera” o pojemności 3,6 l do 550 KM (404 kW). Moment obrotowy wzrósł o 100 Nm do 780 Nm. Gemballa Turbo GT550 dzięki napędowi na wszystkie koła świetnie przyśpiesza, setkę osiąga w 3,8 s, a z włączoną funkcją Overboost nawet w 3,6 s. Prędkość maksymalna wynosi 318 km/h, czyli o 8 km/h więcej niż w modelu seryjnym.
Pakiet stylistyczny w tak mocnym aucie nie jest tylko od parady, zmieniony przedni zderzak ze zintegrowanym spojlerem zwiększa docisk i poprawia opływ powietrza wokół całego auta. Dzięki zmodyfikowanym przednim wlotom powietrza lepiej chłodzone są hamulce, a tym samym uzyskują one lepszą wydajność. Kolejne zmiany zaszły w przełamaniu na masce oraz szerszych listwach progowych.