Logo
PoradyEksploatacjaKiedy tak naprawdę trzeba wymienić opony? Sprawdzamy jak zmieniają się ich parametry wraz ze zużyciem

Kiedy tak naprawdę trzeba wymienić opony? Sprawdzamy jak zmieniają się ich parametry wraz ze zużyciem

Według większości fachowców opony zimowe i całoroczne przestają należycie spełniać swoją funkcję, kiedy ich bieżnik wytrze się do połowy. Sprawdziliśmy więc, jak pogarszają się osiągi ogumienia wraz z postępującym zużyciem

Kiedy tak naprawdę trzeba wymienić opony?
Zobacz galerię (15)
Auto Świat
Kiedy tak naprawdę trzeba wymienić opony?
  • Tylko Michelin twierdzi, że jego opon można bez obaw używać do minimalnej głębokości bieżnika
  • Cztery na sześć testowanych modeli opon rzeczywiście na półmetku testu wyraźnie osłabło
  • To, że opony są tanie, nie znaczy wcale, że koszt ich użytkowania będzie niski. To zależy od trwałości
  • Dużo czytania, a mało czasu? Sprawdź skrót artykułu

Niemal wszyscy producenci opon zalecają, żeby gumy używane zimą wymieniać, kiedy głębokość ich bieżnika spadnie do połowy stanu wyjściowego. To trochę tak, jakby jabłko wyrzucać po zjedzeniu połowy albo wylewać drugie pół kufla piwa. Dlaczego więc opony zimowe i całoroczne powinno się wymieniać, kiedy ich bieżnik z wyjściowych 8-9 mm obniży się do 4 mm? Nie wymagają tego przepisy – minimalna głębokość bieżnika to 1,6 mm, niezależnie od sezonu.

2475
21
6
5
2
2
1
Autor Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium