Auto Świat > Porady > Eksploatacja > Kiedy tak naprawdę trzeba wymienić opony? Sprawdzamy jak zmieniają się ich parametry wraz ze zużyciem

Kiedy tak naprawdę trzeba wymienić opony? Sprawdzamy jak zmieniają się ich parametry wraz ze zużyciem

Według większości fachowców opony zimowe i całoroczne przestają należycie spełniać swoją funkcję, kiedy ich bieżnik wytrze się do połowy. Sprawdziliśmy więc, jak pogarszają się osiągi ogumienia wraz z postępującym zużyciem

Kiedy tak naprawdę trzeba wymienić opony?Źródło: Auto Świat
  • Tylko Michelin twierdzi, że jego opon można bez obaw używać do minimalnej głębokości bieżnika
  • Cztery na sześć testowanych modeli opon rzeczywiście na półmetku testu wyraźnie osłabło
  • To, że opony są tanie, nie znaczy wcale, że koszt ich użytkowania będzie niski. To zależy od trwałości

Niemal wszyscy producenci opon zalecają, żeby gumy używane zimą wymieniać, kiedy głębokość ich bieżnika spadnie do połowy stanu wyjściowego. To trochę tak, jakby jabłko wyrzucać po zjedzeniu połowy albo wylewać drugie pół kufla piwa. Dlaczego więc opony zimowe i całoroczne powinno się wymieniać, kiedy ich bieżnik z wyjściowych 8-9 mm obniży się do 4 mm? Nie wymagają tego przepisy – minimalna głębokość bieżnika to 1,6 mm, niezależnie od sezonu.

Piotr Szypulski
Piotr Szypulski
Dziennikarz AutoŚwiat.pl
Pokaż listę wszystkich publikacji