• Przeciążone auto robi się niebezpieczne!
  • Nadmierne obciążenie wpływa na trwałość podzespołów
  • Za przeciążenie auta o dmc do 3,5 tony grozi do 500 zł mandatu
  • Kara za przeładowanie auta o dmc powyżej 12 ton o ponad 25 proc. to 10 tys. zł

Szczególnie w okresie urlopowym zdarzają się sytuacje, kiedy samochód pakujemy pod dach, wykorzystując każdą wolną przestrzeń i nie przejmując się tym, ile ten cały ładunek waży. To błąd, bo z ładownością wielu nowych, masywnie wyglądających aut nie jest wcale najlepiej, a w każdym razie bywa gorzej niż kiedyś. Problem polega na tym, że wyposażenie poprawiające komfort, bezpieczeństwo i czystość spalin, bez którego nie wyobrażamy sobie nowoczesnych aut, też swoje waży, a z drugiej strony nie można bez końca wzmacniać np. zawieszeń, bo to też dodatkowa masa, która przyczynia się do wzrostu zużycia paliwa i emisji spalin.

Zanim więc ochoczo zaczniecie ładować auto, sprawdźcie na wszelki wypadek, jaka jest jego dopuszczalna ładowność, jak bardzo można obciążyć jego dach i hak. Potrzebne informacje znajdziecie w dowodzie rejestracyjnym, na tabliczkach znamionowych i w instrukcji samochodu.