Auto Świat Porady Eksploatacja Wydech na miarę: dla kogo, ile kosztuje, czy warto?

Wydech na miarę: dla kogo, ile kosztuje, czy warto?

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel

Jeśli masz nietypowe, stare lub unikatowe auto, do którego brakuje części, albo chcesz podwyższyć moc silnika i poprawić brzmienie bez sięgania po gotowe rozwiązania, zwróć się do kogoś, kto wykona do twojego auta tzw. wydech na miarę

Wydech na miarę – krok po kroku
Zobacz galerię (20)
Auto Świat / andrzej kondratczyk
Wydech na miarę – krok po kroku
  • Układ wykonany ze stali kwasowej (nierdzewnej) ma szansę wytrzymać dłużej niż... samochód
  • Wydech na miarę to często jedyne rozwiązanie dla właścicieli rzadkich i nietypowych modeli

Mogłoby się wydawać, że co jak co, ale akurat układy wydechowe są trwałe i się nie psują, a jeśli coś już się z nimi dzieje, to jest to albo następstwo korozji, albo uszkodzenia mechanicznego. Czyli np. wpadnięcia w dziurę, zbyt szybkiego pokonania progu zwalniającego lub krawężnika. Cóż, to oczywiście prawda, ale... nie do końca. Spektrum awarii i problemów jest bowiem spore – od popękanych kolektorów wydechowych, przez zapchane katalizatory i filtry cząstek stałych (teraz standardowo już w wielu silnikach benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa!), po pourywane mocowania (wieszaki) i – jak już wspomnieliśmy – wszędobylską korozję.

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel