Logo
PoradyEksploatacjaWydech na miarę: dla kogo, ile kosztuje, czy warto?

Wydech na miarę: dla kogo, ile kosztuje, czy warto?

Piotr Wróbel
Piotr Wróbel

Jeśli masz nietypowe, stare lub unikatowe auto, do którego brakuje części, albo chcesz podwyższyć moc silnika i poprawić brzmienie bez sięgania po gotowe rozwiązania, zwróć się do kogoś, kto wykona do twojego auta tzw. wydech na miarę

Wydech na miarę – krok po kroku
Zobacz galerię (20)
Auto Świat / andrzej kondratczyk
Wydech na miarę – krok po kroku

Mogłoby się wydawać, że co jak co, ale akurat układy wydechowe są trwałe i się nie psują, a jeśli coś już się z nimi dzieje, to jest to albo następstwo korozji, albo uszkodzenia mechanicznego. Czyli np. wpadnięcia w dziurę, zbyt szybkiego pokonania progu zwalniającego lub krawężnika. Cóż, to oczywiście prawda, ale... nie do końca. Spektrum awarii i problemów jest bowiem spore – od popękanych kolektorów wydechowych, przez zapchane katalizatory i filtry cząstek stałych (teraz standardowo już w wielu silnikach benzynowych z bezpośrednim wtryskiem paliwa!), po pourywane mocowania (wieszaki) i – jak już wspomnieliśmy – wszędobylską korozję.

Autor Piotr Wróbel
Piotr Wróbel
Przeczytaj skrót artykułu
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium