Silniki 3-cylindrowe mają wiele zalet. Są mniejsze, lżejsze, tańsze w produkcji – to wszystko atuty, ale dla ...producentów. Klienci mają nie odczuwać spadku osiągów i cieszyć się z niskiego spalania. Jak jest naprawdę z trwałością wysilonych jednostek? Można już sporo powiedzieć na ten temat, ale niestety, nie da się powiedzieć wiele dobrego. W najnowszym „Poradniku” piszemy o ich typowych problemach oraz praktycznej trwałości.

Skoro jesteśmy przy silnikach, to nie jest prawdą, że każdy diesel musi się zepsuć przed pokonaniem 150 tys. kilometrów. Każdy właściciel auta ma duży wpływ na trwałość silnika w swoim pojeździe, co niestety wiąże się z wydatkami, jak np. dodatkowa wymiana oleju i niektórych filtrów.

W ogóle na aucie trudno oszczędzać, z cała pewnością samochód to nie inwestycja, lecz koszt. Jak wysoki – o tym można przeczytać w najnowszym „Poradniku”. Wyliczone kwoty mogą wydać się naprawdę zaskakujące.

Przeprowadziliśmy test zużycia paliwa w załadowanym aucie. To, że auto objuczone dodatkowymi bagażami pali znacznie więcej niż „na pusto” nikogo chyba nie dziwi. Warto jednak wiedzieć, że im szybciej jedziemy, tym robi się drożej. Na przykładzie Volkswagena Passata w wersji kombi z silnikiem 2.0 TDI sprawdziliśmy, o ile.

Co zrobić, kiedy padnie kluczyk? Samochodowy kluczyk to już od dawna więcej niż tylko metalowy grot oprawiony w kawałek plastiku – to skomplikowane urządzenie elektroniczne, w którym naprawdę ma się co zepsuć.

 Foto: Auto Świat

To niektóre tematy z najnowszego wydania miesięcznika „Auto Świat Poradnik” 9/2018, który dostępny jest w sprzedaży od 6 września 2018 roku.

Zapraszamy do lektury!