Logo
PoradyNajwiększe zimowe wyzwania dla kierowców w Polsce. Czy na pewno jesteś gotowy?

Największe zimowe wyzwania dla kierowców w Polsce. Czy na pewno jesteś gotowy?

Materiał reklamowy na zlecenie marki
Goodyear

Wyobraź sobie ciemny, deszczowy poranek. Szyby w aucie zaparowane, reflektory z trudem przebijają się przez mżawkę, a pod kołami lód. W takich warunkach widoczność i przyczepność to filary bezpieczeństwa. Dlatego tak ważne jest, by zadbać o te elementy — zanim pogoda wystawi nas na próbę.

Coraz więcej kierowców wybiera SUV-y z napędem na cztery koła, licząc na lepszą kontrolę w trudnych warunkach. Ale uwaga! Nawet najlepszy napęd nie skróci drogi hamowania. Może pomóc ruszyć z miejsca na śliskiej nawierzchni, ale w sytuacji awaryjnej to opony decydują, czy zatrzymasz się na czas.

Zobaczyć i zatrzymać się na czas — zimowe podstawy bezpieczeństwa

Zimą nie wystarczy tylko dobrze prowadzić, trzeba jeszcze dobrze widzieć i mieć pewność, że auto trzyma się drogi. Na szczęście w kwestii widoczności można zrobić naprawdę sporo: wymiana filtra kabinowego pomoże pozbyć się pary z szyb, ustawienie świateł i nowe żarówki poprawią widoczność po zmroku, a regeneracja reflektorów w starszym aucie może zdziałać cuda. To proste kroki, które realnie wpływają na komfort i bezpieczeństwo jazdy.

Jeszcze więcej zdziałasz, jeśli zadbasz o przyczepność. Wybierając opony klasy premium, takie jak Goodyear UltraGrip Performance 3, zyskujesz przewagę — niezależnie od tego, czy jeździsz miejskim hatchbackiem, SUV-em czy elektrykiem.

W trudnych warunkach — gdy droga jest mokra, zaśnieżona albo pokryta cienką warstwą lodu — to właśnie opony decydują o tym, jak szybko ruszysz, jak skutecznie zahamujesz i jak pewnie pokonasz zakręt.

Jak wybrać najlepsze opony? To nie takie trudne

Goodyear UltraGrip Performance 3
Goodyear UltraGrip Performance 3Żródło: Goodyear

Nie musisz znać się na mieszankach gumy czy wzorach bieżnika, żeby dobrze wybrać. Możesz oprzeć się na wynikach renomowanych testów, takich jak zimowy test ADAC, w którym drugi rok z rzędu zwyciężyła opona Goodyear UltraGrip Performance 3, dostępna aż w 269 wariantach — ten model tworzy najszerszą gamę zimową w historii marki. Opony pasują do miejskich hatchbacków, rodzinnych SUV-ów, a także cięższych samochodów elektrycznych. Dzięki temu nie musisz się zastanawiać, czy znajdziesz odpowiedni rozmiar.

Potwierdzone w testach

Goodyear UltraGrip Performance 3 łączy technologie premium z doświadczeniem jazdy na najwyższym poziomie: zapewnia świetną przyczepność, niski poziom hałasu i mniejsze zużycie paliwa. To opona, która nie wymaga kompromisów, ani w kwestii bezpieczeństwa, ani komfortu.

Potwierdzają to niezależne badania: we wspomnianym już najnowszym teście ADAC, Goodyear UltraGrip Performance 3 zajął pierwsze miejsce spośród 31 modeli w rozmiarze 225/40 R18 [1].

Został doceniony za:

  • najdłuższy przewidywany przebieg — 76 500 km (ponad 10 proc. więcej niż konkurencja),
  • najkrótszą drogę hamowania na mokrej nawierzchni — 31,7 m przy 80 km na godz.,
  • oszczędność paliwa — 5,8 l/100 km.

UltraGrip Performance 3 to nie tylko liczby. To także zaawansowane rozwiązania, takie jak: Snow Protect — zwiększona gęstość lameli i "śnieżne pazury" zapewniają przyczepność na śniegu, Wet Grip+ — lepsze odprowadzanie wody i ochrona przed aquaplaningiem, lamele 3D — większa sztywność i stabilność na suchej nawierzchni. Brzmi technicznie? W praktyce oznacza to rozwiązania, na których możesz polegać w każdej sytuacji.

Dobra opona zimowa to taka, która poradzi sobie w każdej aurze — od śnieżycy po suchy asfalt.

Goodyear UltraGrip Performance 3
Goodyear UltraGrip Performance 3Żródło: Goodyear

Zmienność pogody zimą to potężne wyzwanie dla kierowców w Polsce. Jednego dnia śnieg i mróz, drugiego — deszcz i dodatnie temperatury. A przecież zimowe opony muszą działać niezawodnie od listopada aż do wiosny. Dlatego Goodyear UltraGrip Performance 3 została zaprojektowana tak, by zapewniać maksymalną przyczepność w każdych warunkach — na śniegu, w deszczu i na suchym asfalcie.

W testach ADAC 2025 UltraGrip Performance 3 potwierdziła swoją wszechstronność — świetnie radzi sobie zarówno na śniegu, jak i na mokrej czy suchej nawierzchni.

A jeśli jeździsz elektrykiem lub hybrydą, docenisz jeszcze jedno: ciszę. Dzięki technologii lameli 3D i zoptymalizowanej konstrukcji bieżnika, UltraGrip Performance 3 zapewnia nie tylko bezpieczeństwo, ale też komfortową, niemal bezgłośną jazdę.

Masz już dobre opony? Świetnie. Teraz czas zadbać o resztę

Warto pamiętać o kilku prostych, ale kluczowych rzeczach, które zadbają o nasze bezpieczeństwo i komfort. Oto nasz zimowy niezbędnik:

  • Ciśnienie w oponach — sprawdzaj je przynajmniej raz w miesiącu. Zbyt niskie przyspiesza zużycie ogumienia i pogarsza prowadzenie. Nie masz czasu na stacji? Zainwestuj w mały kompresor do gniazda zapalniczki — przyda się nie raz.
  • Płyn do spryskiwaczy — miej zawsze zapas w bagażniku. Gdy spadnie śnieg lub marznący deszcz, a drogowcy wysypią sól, zużycie płynu rośnie błyskawicznie. Bez niego jazda staje się niebezpieczna.
  • Skrobaczka i szczotka — zimowy klasyk. Dorzuć też odmrażacz do szyb — uratuje cię w porannym pośpiechu.
  • Akumulator — jeśli latem ledwo dawał radę, zimą może odmówić posłuszeństwa. Lepiej wymienić go zawczasu niż czekać na pomoc drogową.

Zimą nie ma miejsca na przypadek. Dobre opony to podstawa, ale detale także decydują, czy dojedziesz komfortowo i bezpiecznie.

[1] Test opon zimowych ADAC 2025. Przetestowano 31 opon w rozmiarze 225/40 R18, samochód testowy Golf VW 8, wrzesień 2025 r.

Udostępnij:
Materiał reklamowy na zlecenie marki
Goodyear
Zapytaj Onet Czat z AI
Poznaj funkcje AI
AI assistant icon for Onet Chat
Skrót artykułu

To jest materiał Premium

Dołącz do Premium i odblokuj wszystkie funkcje dla materiałów Premium:

czytaj słuchaj skracaj

Dołącz do premium