po ok 20 marca przekazałem dokumenty o wyrejestrowaniu auta oraz umorzenie postępowania, kartę pojazdu oraz dowód rejestracyjny. Od tego czasu a do dziś minęło ponad 60 dni nie mam żadnej informacji od Link 4 w mojej sprawie! Każda moja próba dowiedzenia się co sie dzieje jest zbywana na infolinii słowami "sprawa jest rozpatrywana w dziale merytorycznym po moich naciskach żeby się skontaktowali z działem merytorycznym w celu wyjaśnienia opóźnienia dostaje informacje że osoby która się zajmuje moja sprawą nie ma dziś w pracy" nikt nie potrafi mi udzielić żadnych informacji, nie dostałem żadnego pisma informującegoo wstrzymaniu wypłaty odszkodowania, chociaż regulamin do tego obliguje! Ubezpieczyciel na 30 dni od zgłoszenia szkody na podjecie decyzji o wypłacie lub jej zaniechaniu o czym w ciągu 14 dni musi powiadomić ubezpieczonego! Żaden z tych warunków nie został spełniony mija 4 miesiąc od kiedy nie mam samochodu a raty w banku nadal muszę spłacać co wyklucza kupno jakiegokolwiek auta! Które jest mi niezbędne.Proszę o rade co mam w tej sytuacji zrobić lub interwencje w mojej sprawie.Z góry dziekujeZ powżaniemMarcin WojciechowskiOdpowiedź: Szanowny Panie Marcinie,Zasady likwidacji szkody i wypłacania odszkodowania w przypadku kradzieży samochodu ubezpieczonego w LINK4 w zakresie dobrowolnego ubezpieczenia AC regulują ogólne warunki ubezpieczenia Autocasco które są integralną częścią tej umowy ubezpieczenia. W §29 powołanych wyżej owu AC zapisano, że LINK4 wypłaca odszkodowanie lub podejmuje decyzję o odmowie wypłaty odszkodowania najpóźniej w terminie 30 dni od dnia zgłoszenia szkody. Jeżeli w tym terminie okoliczności konieczne do ustalenia odpowiedzialności LINK4 lub wysokości odszkodowania nie jest możliwe, to LINK4 pisemnie powiadamia osobę zgłaszającą o przyczynach niemożności zaspokojenia jej roszczeń.Natomiast w §32.1 owu AC jest zapisane, że odszkodowanie z tytułu kradzieży pojazdu jest wypłacane wyłącznie po skutecznym przeniesieniu prawa własności samochodu na LINK4 oraz po zakończeniu dochodzenia w sprawie okoliczności i przebiegu zdarzenia, a także po złożeniu przez ubezpieczonego dowodu rejestracyjnego samochodu z adnotacją o jego wyrejestrowaniu.Z Pana pisma wynika, że złożył Pan do ubezpieczyciela wszystkie dokumenty pochodzenia samochodu wraz z kompletem kluczyków oraz spełnił Pan warunek wypłaty odszkodowania zawarty w cytowanym powyżej §32.1 owu AC. Tak więc Zakład Ubezpieczeń nie wywiązał się ze swojego obowiązku względem Pana zapisanego w §29 owu AC.Sytuacja ta może być bulwersująca z uwagi na rzeczywiście - jak widać z Pana pisma - opieszały sposób likwidacji tej szkody i brak informacji dla ubezpieczonego.W tej sytuacji korzystając z zapisu §38 owu AC może Pan zwrócić się z pisemną skargą do Zarządu LINK4 na sposób i tryb likwidacji szkody w związku z wykonywaniem umowy ubezpieczenia. Ma Pan również prawo do złożenia takiej skargi do Rzecznika Ubezpieczonych do którego obowiązków należy m.in. rozpatrywanie skarg w indywidualnych sprawach zgodnie z Art.20 Ustawy z dnia 22 maja 2003r. o nadzorze ubezpieczeniowym i emerytalnym oraz Rzeczniku Ubezpieczonych. Można wreszcie złożyć skargę do Komisji Nadzoru Ubezpieczeń i Funduszy Emerytalnych - centralnego organu administracji rządowej sprawującej nadzór nad funkcjonowaniem wszystkich Towarzystw Ubezpieczeniowych w Polsce.Jerzy BiedaInter Partner Assistance Polska S.A.