- Instalację IV generacji zamontujemy już za 2300 złPrzegląd instalacji LPGod 160 złWymiana filtra gazuod 20 złWymiana reduktoraod 280 złListwa wtryskiwaczy wraz z wymianą od 700 złMimo wyższych kosztów montażu i serwisowania instalacja z wtryskiem gazu okazuje się w ogólnym rozrachunku tańszym rozwiązaniem ze względu na niższe zużycie paliwa oraz mniejsze prawdopodobieństwo uszkodzenia silnika.
Trzeba uważać!Samochody wyposażone w proste mieszalnikowe instalacje gazowe nadają się wyłącznie dla świadomych użytkowników. To prawda, że trafiają się egzemplarze wytrzymujące bezproblemowo setki tysięcy kilometrów, ale wymaga to na bieżąco starannej obsługi, czujności oraz tolerowania występujących co jakiś czas problemów. W przypadku aut zasilanych gazem wszelkie zaniedbania mszczą się znacznie szybciej, i to ze zdwojoną siłą. Jeśli ktoś jeździ, mimo że silnik pracuje nierówno, wypadają zapłony, czy też zapalają się kontrolki, to bardzo szybko będzie mógł oddać auto na złom. Oszczędzając na montażu instalacji, trzeba pamiętać, że nie należy już wtedy oszczędzać na serwisie. Piotr Szypulski"Auto Świat"Tak się nie robi!Montaż instalacji mieszalnikowych w autach wyposażonych w plastikowy kolektor dolotowy jest niedopuszczalny. Samochód z taką instalacją będzie w pełni sprawny jedynie przez krótki czas. Często (niestety, za późno) okazuje się, że sprytny monter instalacji LPG wyposażył nasz pojazd w wiele emulatorów oszukujących komputer sterujący pracą silnika, a może nawet odłączył kontrolkę informującą o awariach osprzętu silnika. Efekt łatwo przewidzieć. Nieświadomy zagrożenia kierowca jeździ na gazie do momentu, aż auto na dobre się popsuje. Wtedy na modyfikację instalacji LPG jest już za późno, bo naprawa uszkodzonego silnika pochłonie tysiące złotych. Jeśli gaz, to co najmniej IV generacji. Robert Rybicki"Auto świat"