Naszym zdaniem jest to jednak posunięcie bardzo dobre. Cayenne okazał się bardzo udanym modelem, na którego bazie zarówno firma jak i zewnętrzni tunerzy budują samochody terenowe oraz sportowe. To się nazywa wszechstronność. Porsche wyposażyło Cayenne w diesla V6 o pojemności trzech litrów. Silnik ten cieszy się dobrą renomą, znamy go między innymi z modelu Audi (Q7, A4). Współpracuje on z automatyczną skrzynią biegów Tiptronic-S. Wszystko to razem daje nam do dyspozycji moc 240 koni mechanicznych oraz moment obrotowy na poziomie aż 550Nm. Cieszy, że takie osiągi okupione są naszym zdaniem akceptowalnym średnim spalaniem na poziomie 9,3 litrów na 100 kilometrów. Mniej zadowoleni będą ekolodzy - samochód produkuje 244 gramy CO2 na kolometr. Póki co Cayenne Diesel dostępne będzie na rynkach europejskich. Producent nie wyklucza jednak, iż w przyszłości model trafi do sprzedaży chociażby w Stanach Zjednoczonych.Nieuchronnie zbliżamy się do podania oficjalnego cennika Porsche. Na niemieckim rynku Cayenne wymagać będzie zainwestowania 56436 Euro, co w przeliczeniu według średniego kursu euro daje nam bagatelną kwotę 214366 złotych. Cóż - czas zacząć oszczędzać. Źródło: Carscoop
Porsche Cayenne - W końcu z dieslem
Prędzej czy później to musiało się tak skończyć. Najpierw renomowany producent sportowych samochodów wypuścił na rynek SUV'a, co na początku niektórym nie mieściło się w głowach, a teraz Porsche szykuje następną niespodziankę - zaczyna montować w Cayenne, bo o tym aucie mowa, silniki diesla.