Firma Mitsubishi Motors związana jest ze sportami motorowymi od roku 1962. Wtedy właśnie odbył się pierwszy wyścig, w którym udział wziął samochód tego producenta - Mitsubishi 500, Macao Grand Prix. Od tego czasu firma widoczna była w praktycznie każdego rodzaju dyscyplinie sportów samochodowych odnosząc przy tym liczne sukcesy. Zawdzięcza je swoim udanym konstrukcjom, a także ludziom którzy z poświęceniem i pasją wykonywali swoją pracę jako kierowcy, piloci, pracownicy strefy serwisowej, czy laboratoriów badawczych. Obecnie firma po za odnoszeniem dalszych sukcesów w sporcie chce wykazać się również aktywnością w dziedzinie ekologii. Celem Mitsubishi jest zapewnienie użytkownikom satysfakcji i radości z jazdy ograniczając równocześnie do minimum straty jakie ponosi przy tym środowisko naturalne. Zadaniu temu towarzyszy hasło marketingowe "Drive@earth", a zespół Repsol Mitsubishi Ralliart ma odegrać ważną rolę w tym zadaniu, stanowiąc integralną część programu badań i rozwoju.Konstrukcje wyczynowe są dla firmy laboratorium, które w warunkach rzeczywistych weryfikuje skuteczność i jakość wprowadzanych modyfikacji umożliwiając późniejsze zastosowanie w samochodach seryjnych najbardziej zaawansowanych technicznie rozwiązań. To właśnie w ten sposób rozwijane były -głównie podczas rajdu Dakar - jednostki napędowe i układy transmisyjne, które spotykamy w modelu Pajero. Obecnie Nowy Lancer, jako najważniejszy projekt koncernu, przejmie pałeczkę od Pajero oraz Pajero Evolution. To właśnie na jego bazie rozwijany będzie nowy silnik wysokoprężny. Również tym modelem Mitsubishi chce zwyciężać rajdy cross-country, na których firma postanowiła się skupić. Mitsubishi Racing LancerSamochód ten ma rozpocząć zupełnie nową erę producenta. Ma łączyć w sobie 35 lat doświadczeń sportowych Lancera oraz 25 lat doświadczeń modelu Pajero. Racing Lancer ma być bardzo dobrze rozpoznawalny dla potencjalnych odbiorców, którzy docenią krzyżówkę cech samochodu osobowego i SUVa. Sylwetka inspirowana zaprezentowanym niedawno Lancerem Sportback ma pomóc w rozwijaniu rynku samochodów osobowych, podobnie jak Pajero Evolution wprowadzone równocześnie z Pajero kolejnej generacji w 2006 roku.Silniki DieslaMitsubishi stosunkowo niedawno zajęło się silnikami diesla. Ciężka praca i ogromne zaangażowanie pozwoliły jednak na osiągnięcie bardzo dobrych efektów. Trzeba pamiętać, że firma jest pionierem między innymi w zmniejszaniu ilości szkodliwych substancji w spalinach. Wszystkie rozwiązania - od zupełnie nowego czterocylindrowego 4N13 Euro V, który zostanie wprowadzony na rynek w 2009 najpierw w modelu Lancer, do 3 litrowego silnika wyścigowego V6 z turbodoładowaniem - będzie łączyć ta sama kluczowa wiedza i niezbędne korzyści dla środowiska naturalnego wynikające z technologii Diesla - przede wszystkim małe zużycie paliwa i niska emisja spalin i szkodliwych substancji.W tym samym czasie, tak jak działo się to do tej pory, będą prowadzone prace nad rozwojem układów 4WD, które szybko zostaną wcielone do masowej produkcji.Cel: Dakar! "Racing Lancer MRX09" jest wyczynowym pojazdem klasy super Production Cross-Country, przygotowanym zgodnie z regulacjami przepisów FIA, dotyczącymi klasy T1. Zbudowano go także z uwzględnieniem nowych przepisów, jakie zaczną obowiązywać w 2010 r. Jego fundamentem jest wiedza, jaką zebrano m.in. dzięki 12 zwycięstwom Mitsubishi Pajero w rajdzie Dakar, w ciągu 25 lat uczestnictwa fabrycznego zespołu w tym najsłynniejszym, motoryzacyjnym maratonie świata. MRX09 zbudowano w oparciu o przestrzenną ramę, przygotowaną w procesie komputerowo wspomaganego projektowania (CAE), wykorzystanego do zoptymalizowania jej kształtu, układu i wytrzymałości. Samochód będzie napędzany silnikiem wysokoprężnym 3.0 V6 z turbodoładowaniem, testowanym właśnie podczas imprez cross-country Dakar Series i rajdów Pucharu Świata. Wykonane z włókien węglowych nadwozie MRX09 nawiązuje swym kształtem do modelu Lancer Sportback - nowego hatchbacka właśnie wprowadzanego przez koncern na rynki Europy. Nowa rajdówka będzie naturalnie wyposażona w układ napędu obu osi, system przeniesienia napędu, zawieszenie i układ hamulcowy, zgodne z najnowszymi regulacjami technicznymi dotyczącymi klasy T1 i odpowiednio współpracujące z turbodoładowanym silnikiem wysokoprężnym.Dane techniczne:Długość - 4475 mmszerokość - 1990 mmrozstaw osi - 2900 mmrozstaw kół (przód/tył) - 1750/1750 mmmasa - 1900 kgsilnik -2997 ccm, V6 turbodiesel,moc maksymalna - ponad 190 kW (260 KM)maksymalny moment obrotowy - ponad 650 Nmukład przeniesienia napędu - manualna, pięciobiegowa przekładnia sekwencyjna Ricardoukład 4WD - stały napęd obu osi z centralnym dyferencjałem o ograniczonym poślizguŹródło: Mitsubishi Motors Corporation