"Czy ktoś ma ochotę pojechać tego lata samochodem z Paryża do Pekinu?" Tym pytaniem francuska gazeta "Le Matin" rozpoczęła 31 stycznia 1907 roku poszukiwania uczestników maratonu automobilowego. W tamtych czasach celem było udowodnienie technicznej przewagi automobilu nad koniem. Teraz producent samochodów ze Stuttgartu organizuje maraton na tej trasie, udostepniając uczestnikom 33 samochody nowej generacji Klasy E. Rajd "E-Class Experience" rozpocznie się w Paryżu 21 października 2006. Trasa liczyć będzie około 13 600 km, podzielonych na 5 etapów o długości od 1900 do 3400 km, i poprowadzi przez 8 państw.

Do 20 sierpnia 2006 kandydaci z całego świata mogą starać się o miejsce za kierownicą jednego z tych samochodów. Na każdym etapie dwóch uczestników na zmianę prowadzić będzie Mercedesa E 320 CDI. Trzeba mieć ważne prawo jazdy i paszport, być sprawnym fizycznie oraz dobrze znać język angielski. I dodatkowy warunek: trzeba napisać przekonywający osobisty list, w którym wyjaśnimy motywy, jakie kierują nami w zgłaszaniu swej kandydatury.

Rajd rozpocznie się w sercu Paryża 21 października 2006. W historycznym maratonie Paryż był metą wyprawy, bo organizatorzy zmuszeni byli odwrócić trasę ze względu na niesprzyjające warunki pogodowe. W roku 2006 jednak metą będzie Pekin, gdzie uczestnicy ostatniego etapu oczekiwani będą 17 listopada, na samo otwarcie międzynarodowego salonu samochodowego w stolicy Chin.

W przeciwieństwie do historycznego rajdu, ta wyprawa nie będzie pogonią za szybkością. Tu sportowym wyzwaniem będzie uzyskanie możliwie najniższego zużycia paliwa przy napiętym, stawiającym wysokie wymagania terminarzu.

Ten cel nawiązuje do innego wyczynu, także autorstwa wysokoprężnych Mercedesów Klasy E: wiosną 2005 roku w Laredo (Teksas, USA) trzy całkowicie seryjne samochody E 320 CDI ustanowiły trzy światowe rekordy i 19 rekordów klasy na dystansie 160 000 km. W zaledwie kilka dni potem te same trzy limuzyny pokonały 1000-milową trasę z Laredo do Talahassee (Floryda) - każdy na jednym zbiorniku paliwa (80 l). Najniższe zanotowane na 1672 km zużycie paliwa wyniosło zaledwie 4,75 l/100 km.

Zgłosznia są przyjmowane na stronie www.e-class-experience.com