Do rajdu zgłosił się już specjalista luźnych nawierzchni, Zbigniew Staniszewski w bardzo dobrze znanym kibicom Mitsubishi Lancerze Evo IX. Zbyszek jest rekordzistą tego rajdu - trzy razy stawał na najwyższym stopniu podium, począwszy od edycji 2002. Także w tym roku będzie miał zapewne chrapkę na zwycięstwo - tym bardziej, że spodziewana jest duża liczba zawodników z I rajdowej ligi, którzy wystartują w ramach treningu przed odbywającym się tydzień później największym rajdowym świętem - Rajdem Polski.

Swoje uczestnictwo zaanonsował także pierwszy przedstawiciel klasy RWD - Łukasz Sobocin w swojej Ładzie VFTS. Na długie slajdy Łukasza, także na betonowej nawierzchni stadionu, możemy na pewno liczyć. Debiut na luźnej nawierzchni zaliczy w Polsce nowe auto - Ford Fiesta R2, którą zgłosił Piotr Maciejewski. Grupę aut przednionapędowych uzupełniają zgłoszenia Piotra Kalinowskiego oraz Łukasza Lewandowskiego. Obydwaj kierowcy będą się ścigać w nieśmiertelnych Oplach Astra GSI.

Przedsmak rywalizacji poczujemy już w piątek, 28 maja, kiedy to kierowcy będą popisywać się na stadionie OSiR-u w Olsztynie. Jest to znakomita okazja aby z bliska przyjrzeć się sportowym maszynom oraz zawodnikom, którzy przy akompaniamencie orkiestry dętej zostaną wprowadzeni i zaprezentowani publiczności. Jednak właściwa rywalizacja rozpocznie się w sobotni poranek.

Dla zawodników przygotowane zostały 4 dwukrotnie przejeżdżane, w pełni szutrowe OS-y. Pierwszy z nich - Godki, ze startem w Wołownie, charakteryzuje się od samego początku szybkimi, szerokimi partiami. W połowie odcinek przechodzi na leśne dukty, nieco węższe ale za to z kilkoma dużymi hopami. Kolejny w harmonogramie odcinek to klasyczne Nowe Kawkowo, jeden z ulubionych odcinków kierowców rajdowych, którzy często wybierają go jako miejsce swoich przedrajdowych testów. Odcinek startuje w lesie tuż za miejscowością Gamerki Małe. Kibice na pewno tłumnie zjawią się w miejscowości Szałstry, gdzie zlokalizowana jest spora hopa. Dalej odcinek wpada na chwilę do lasu by potem wijąc się między polami, zakończyć się w Gołogórze. Tuż przed metą kibice również zobaczą skoki na wąskiej hopce.

Na kolejnym odcinku na kierowców czeka prawdziwa szutrowa autostrada - OS Jankowo. Równa, szeroka droga pozwoli rajdowym autom rozwinąć duże prędkości. Wystarczy wspomnieć, że ten przeszło 4-kilometrowy odcinek najszybsi kierowcy przejeżdżali w około 2 minuty. Prawdziwy klasyk czeka kierowców pod koniec pętli. To odcinek Jonkowo, przez lokalnych kierowców znany niemal na pamięć. Kibice na nowo mogą odkryć ten najdłuższy w rajdzie, niemal 12-kilometrowy OS, z tego względu, iż będzie po raz pierwszy przejeżdżany w odwrotnym kierunku. Odcinek w większej części przebiega lasami, tylko dwa razy wyłaniając się na otwartą przestrzeń. Tuż po starcie, po wjeździe do lasu oes jest niewiarygodnie kręty, by później przejść w nieco łagodniejsze łuki. Połowa odcinka to szeroka i równa partia tuż przed miejscowością Mątki. A za Mątkami jedno z najbardziej widowiskowych miejsc na całym rajdzie - dwie następujące po sobie, spore hopy w lesie. Tutaj na pewno kibice zobaczą wysokie loty, gdyż utrzymać tu auto na ziemi jest prawie niemożliwe. Każda z dwóch pętli kończy się w Gutkowie, gdzie znajdować się będzie baza rajdu oraz serwis w pięknie położonym hotelu ,,Manor".

Przypominam o bezpiecznym kibicowaniu w całym rajdzie. Jest to bardzo ważny element tej imprezy, zarówno dla kibiców, zawodników jak i organizatorów. Proszę posiadaczy motocykli crossowych i quadów, aby uszanowali pracę rolników i do ciekawych miejsc dojeżdżali po istniejących duktach nie niszcząc upraw.

Odliczanie do rajdu rozpoczęte. Odcinki zostały przygotowane i już czekają na przybycie szutrowych ,,matadorów", którzy stawią im czoła. Niemal 80 km czystego ścigania na klasycznych OS-ach w okolicach Olsztyna zapewni kierowcom niezwykłe emocje a kibicom świetne widowisko. Chcemy, aby Rajd Warmiński organizowany na Warmii przez Automobilklub Warmiński, wypadł dobrze i bezpiecznie. Zapraszamy wszystkich gorąco w ostatni weekend maja na gościnną i malowniczą Warmię. Ekscytująca rywalizacja na jedynych w swoim rodzaju OS-ach, na pewno długo pozostanie w pamięci wszystkich maniaków rajdowych.