W ofercie Range Rovera nie brak eleganckich, doskonale wykończonych modeli z zaawansowaną techniką. Ale są one wielkie i drogie. Co prawda, Evoque będzie tańszy, ale z pewnością nie stanie się ofertą dla mas. Główną zaletą mają być kompaktowe rozmiary. Auto stanie się konkurencją dla najlepszych wersji Mercedesa GLK czy Audi Q5. Producent zapowiada rynkowy start w połowie 2011 r. na 160 rynkach świata. Auta pochodzić mają z fabryki Halewood.
Brytyjczycy zdradzili już sporo faktów dotyczących swojego „malucha”. Wnętrze ma przyciągać nie tylko stylem (przewidziano pakiety Pure, Prestige i Dynamic), lecz także wyposażeniem z najwyższej półki – np. dwustrefowa klimatyzacja ma dawać możliwość nastawienia na daną godzinę (coś jak ogrzewanie postojowe).
Dzięki szerokiemu zastosowaniu aluminium, magnezu i tworzyw sztucznych udało się ograniczyć masę własną (w najlżejszych wersjach 1600 kg). 487-litrowy bagażnik gwarantuje, że auto będzie też praktyczne.Przewidziano trzy silniki:
- 2.2 TD4, R4, 150 KM,2.2 SD4, R4, 190 KM,2.0 Si4, R4, 240 KM.
Dwa pierwsze znane są już z Freelandera 2. Nawet w połączeniu z napędem wszystkich kół auto powinno zadowolić się średnią 5,7 l paliwa na 100 km. Ciekawą alternatywą może być motor benzynowy – ma bezpośredni wtrysk paliwa, doładowanie i podwójną zmianę faz rozrządu. Gwarantuje przyspieszenie do 100 km/h w 7,1 s! Funkcja podwozia Adaptive Dynamics wykorzystuje system zmiennego amortyzowania (MagneRide).