Pierwsze osoby przyjechały do Ochotnicy w czwartek w południe. Kolejne dojechały tego samego dnia wieczorem, a pozostałe następnego dnia przed południem. Oczywiście dzień ten był dniem rozpakunku i odpoczynku, bo co niektórzy pokonali wiele kilometrów przyjeżdżając aż z Olsztyna. Wieczorem przy wspólnym ognisku wszyscy dowiedzieli się co ich czeka następnego dnia (sobota).Teraz troszkę o rajdzie. Do rajdu zgłosiło się 6 załóg. Każdy kierowca samochodu z danej załogi losował jeden z 9 zestawów. Zestaw zawierał 16 zadań do rozwiązania. Zadania te miały podobny stopień trudności, chociaż każde z nich wymagało mniejszego lub większego nakładu czasu, ale nie o czas tu chodziło. Liczył się spryt i dobry wzrok, a także umiejętność pozyskiwania informacji. Nie jeden raz trzeba było pytać sie mieszkańców danej miejscowości o dane miejsce czy o daną informację. Nie każdy przecież wie gdzie w Szczawnicy rośnie gruszka na wierzbie albo ma swoją siedzibe WKU w Nowym Targu. Każde z 16 zadań było punktowane maksymalnie 5 punktami.Regulamin przeznaczony na I Rajd Hyundai Fanklubu Polska1 – 3 maj 2009 rok1) W rajdzie zakazane jest używanie laptopów/palmtopów/smartfonów, które umożliwiają połączenia bezprzewodowe z internetem.2) W rajdzie zakazane jest używanie nawigacji GPS.3) W rajdzie zakazane jest używanie przewodników, broszur itp.4) W trakcie rajdu obowiązuje zakaz kontaktowania się z konkurentami.5) Obowiązkowym wyposażeniem jest aparat fotograficzny (jeden na samochód) - może być aparat w telefonie komórkowym, byle była możliwość zgrania zdjęcia na dysk komputera i zdjęcie było na tyle wyraźne, by kwalifikowało się do zaliczenia zadania - niewyraźne zdjęcia, będą dyskwalifikowane.6) Rajd wymaga odpowiedzi na zadane pytania, wskazania obiektów, wykonania odpowiednich fotografii.7) Czas pomiędzy startami poszczególnych samochodów wynosi 15 minut.8) W rajdzie zabronione jest urządzanie pościgów. Będzie ustalony pewien czas, który będzie czasem granicznym. Ci którzy przyjadą przed nim otrzymają, ujemne punkty (jednostka: 0,1 pkt za rozpoczęte 5 min po czasie; 0,2 pkt za rozpoczęte 5 min przed czasem) pomnożone razy 2, w porównaniu do tych osób, który przyjadą po czasie.9) W rajdzie będzie do uzyskania 80 punktów + pytanie dodatkowe, zadane po przyjeździe.10) Nie zastosowanie się do punktów 1), 2), 3) i 4) grozi dyskwalifikacją.Na wieczornym ognisku rozlosowano zestawy i przedstawiono regulamin zawodnikom.W sobotę rano po śniadaniu rozpoczęły się wyjazdy poszczególnych zawodników - po sprawdzeniu przez sędziów (Witek i Igor) samochodów. Na twarzach kierowców było widać strach i skupienie, niepewność i motywację. Po ok. 90 minutach wszyscy zawodnicy byli już w trasie. Trasa nie była łatwa i krótka (każdy z zawodników pokonał grubo ponad 100 km). Pierwsza załoga pojawiła się na mecie już po niecałych 5 godzinach, a ostatnia po 6.Na mecie po zebraniu zestawów ponowanie sprawdzono samochód, czy nie zawiera niedozwolonych narzędzi.Po tym jak wszyscy pojawili się w pensjonacie organizoator (Witek) pojechał sprawdzić zestawy. Po paru godzinach wyniki były już znane.1) Roman_d - 76,1 pkt.2) Kimsi - 71,1 pkt.3) Vesoły - 71 pkt.4) Michał - 65,9 pkt.Tomek - 65,9 pkt.5) Aneta - 58,4 pkt.6) Emsi - 53,8 pkt.3 pierwsze miejsca otrzymały pamiątkowe prezenty (puchary i medale) oraz dyplomy, a także karty rabatowe na zakup kompletu felg aluminiowych.Wieczorem przy ognisku wszyscy regenerowali siły przed niedzielą, aby mogli w spokoju wrócić do swoich domów.
Relacja z I Rajdu HFP
W tym roku do Ochotnicy postanowiło przyjechać z całej Polski dziewiętnaście osób dziewięcioma samochodami. organizator zlotu, postanowił zorganizować I Rajd HFP na orientację i spostrzegawczość w regionie Pienin i Gorców, ale o tym za moment.