Debiutująca odmiana wyposażona została w wolnossący silnik benzynowy o pojemności 2 l i mocy 100 KM. Od 1989 r. zaoferowano wersję "soft-turbo", czyli z lekkim doładowaniem - sprzedawane obok oferowanych już wcześniej aut z motorami z "pełnym" turbo. To wystarczyło do uzyskania 145 KM. Dzięku mocnym silnikomkierowcy Saabów przy starcie spod świateł często pokazywali innym charakterystyczny "kuper" tych dziwnych aut. Najmocniejsze z instalowanych silników o poj. 2,1 l osiągały moc od 160 aż do 185 KM!Saab 900 powstawał w kilku wersjach. Oprócz prezentowanego coupé dostępne były odmiany: 5-drzwiowa, sedan i model z dwojgiem drzwi. Od roku 1986 pojawił się także ceniony dzisiaj kabriolet. Jego sprzedaż trwała do 1994 r. Pozostałe odmiany zastąpiono nowym modelem rok wcześniej. Decydując się na Saaba 900, można bez trudu znaleźć auto w dobrym stanie i z bogatym wyposażeniem. Wiele modeli wyposażono w ABS, szyberdach, podgrzewane fotele, klimatyzację oraz "elektrykę". Warto poszukać wersji coupé ze skórzaną tapicerką (choć nawet bez niej Saaby mają ciekawe wnętrze). Kokpit jest przestronny, fotele są wygodne, ale największa zaleta to nietypowy design: stacyjka na tunelu środkowym, lotnicze wskaźniki "zapnij pasy" oraz charakterystyczne zegary. Podczas jazdy trzeba uważać na skrzynię biegów. To delikatna konstrukcja, która przy nieumiejętnym użytkowaniu może się zepsuć. Remont jest drogi, bo umieszczono ją pod silnikiem i przy naprawie konieczne jest wyjęcie jednostki napędowej. Większych problemów nie sprawiają silniki, choć 15-letnie auto z turbiną należy traktować z umiarem. Dokucza wysokie zużycie paliwa. Bardziej żywotne (i mniej paliwożerne) są wersje bez turbodoładowania. Ponieważ jednak jazda nimi zapewnia mniej wrażeń, te modele osiągają niższe ceny. Części nie brakujeSaab 900 nie jest autem trudnym do odrestaurowania, choć do ceny kilku tys. zł za jeżdżący, ładnie wyglądający egzemplarz trzeba od razu doliczyć drugie tyle, m.in. na remont podwozia. Większość części można kupić od ręki. Wiele elementów blacharskich będzie wymagało poprawy. Dotyczy to m.in. nadkoli, które korodują pod plastikowymi nakładkami. Przy remoncie karoserii może być konieczne dorobienie rantów błotnika, które są trudno dostępne. Większość samochodów wymaga pomocy tapicera. Zwykle trzeba na nowo uszyć podsufitkę, która w niemal każdym egzemplarzu odkleja się od dachu. Koszt wynosi od 350 zł w autach bez szyberdachu do 400 zł w modelach wyposażonych w ten dodatek. Mocną stroną Saabów 900 są silniki, które bez trudu wytrzymują przebiegi po kilkaset tysięcy km bez remontu. Najbardziej żywotne są jednostki wolnossące. Zawieszenie również jest wytrzymałe. Trzeba jedynie liczyć się z szybko zużywającymi się sworzniami wahaczy.
Saab 900 - Pół-samochód, pół-samolot
Następca Saaba 99 pojawił się w sprzedaży w 1978 r. Nowy model był większy od poprzednika.