Seat Sport utrzymuje prowadzenie w klasyfikacjach mistrzowskich kierowców i producentów, ale jego przewaga w stosunku do bezpośredniego rywala BMW wynosi tylko jeden punkt. Wyścig jest trudnym wyzwaniem i zostanie rozegrany w decydującym momencie przed azjatycką rundą mistrzostw, która będzie toczyć się w Japonii i Makao.

Minimalne różnice między rywalami na tym etapie mistrzostw to konsekwencja kilku zmian w regulaminie technicznym, które wprowadzono w trakcie sezonu.

Wyścig w Imola stanowi ogromne wyzwanie dla zespołu. Bardziej niż kiedykolwiek musi on zdobyć więcej punktów niż rywale, aby zachować przewagę przed wyścigami w Azji.

Włoski kierowca Seata Gabriele Tarquini, który objął prowadzenie w klasyfikacji mistrzowskiej po ostatnim wyścigu w Oschersleben, czuje wielką motywację przed włoskim spotkaniem. Tarquini powiedział: WTCC to widowiskowa realizacja i zapraszam wszystkich kibiców do Imola, gdzie w najbliższy weekend będą mogli zobaczyć pasjonujące zmagania. Do końca sezonu pozostały trzy spotkania i nie mam zamiaru pozwolić, aby nasi rywale dogonili nas w klasyfikacjach. Gabriele Tarquini stoi na czele zwartej grupy zawodników walczących o tytuł. Kolejne miejsca zajmują: Augusto Farfus (BMW), Yvan Muller i Rickard Rydell (Seat) i Andy Priaulx (BMW).

Harmonogram

Sobota, 19 września

08:45 - 09:15: Wolny trening

11:00 - 11:30: Wolny trening

15:00 - 15:35: Sesja kwalifikacyjna

Niedziela, 20 września

09:00 - 09:15: Rozgrzewka

12:50: Pierwszy wyścig, 11 okrążeń, start lotny

15:05: Drugi wyścig, 11 okrążeń, start zatrzymany

Minimalne wagi i balast samochodów

Seat Leon TDI: 1170 kg + 40 kg balastu = 1210 kg

Seat benz.: 1170 kg - 20 kg balastu = 1150 kg

BMW: 1155 kg + 40 kg balastu = 1195 kg

Chevrolet Cruze: 1170 kg + 20 kg = 1190 kg

BMW (prywatne): 1180 kg

Łada 110: 1170 kg - 20 kg balastu = 1150 kg

Na podstawie specjalnego upoważnienia FIA BMW startuje z balastem o 15 kg mniejszym niż Seat Leon TDI.