Wyścig dookoła Francji jest punktem kulminacyjnym sezonu kolarskiego. Komunikacja podczas imprezy skupia się na najważniejszym w tym roku wydarzeniu dla marki - premierze Skody Roomster na najbardziej znaczących dla koncernu z Mladá Boleslav rynkach. Z tego powodu na Tour de France Skoda obecna jest pod hasłem "Room for life", które widzowie poznają w szczególności dzięki przyciągającemu uwagę specjalnemu konwojowi, poprzedzającemu peleton. Poza Roomsterem, tegoroczny Tour de France obsługiwany jest przez wszystkie pozostałe modele Skody - przez trzy tygodnie trwania imprezy każdy z samochodów przejedzie prawdopodobnie około 10 000 kilometrów.

Od początku tego roku Skoda jest również sponsorem 9 z 20 najlepszych profesjonalnych drużyn kolarskich, biorących udział w serii wyścigów UCI ProTour - Credit Agricole (Francja), Lampre-Fondital i Milram (Włochy), Rabobank (Holandia), Phonak (Szwajcaria), Discovery Channel (Belgia), Saunier Duval (Hiszpania), Gerolsteiner (Niemcy) oraz CSC (Dania). Wszystkie wymienione drużyny wezmą również udział w Tour de France.

Skoda jest poważnie zaangażowana w kolarstwo na najwyższym światowym poziomie od 2004 r., kiedy pierwszy raz była oficjalnym partnerem Tour de France, a rok później, w 2005 r., zaczęła sponsorować profesjonalne drużyny kolarskie. Poza tym importerzy aut Skoda w poszczególnych krajach również inwestują w tę dyscyplinę sportu - wsparcie Skody dla kolarstwa nie kończy się sponsorowaniu Tour de France. Najlepszym tego przykładem jest seria wyścigów w kolarstwie górskim, rozgrywana w Polsce pod nazwą SkodaAuto Grand Prix MTB. To najwyżej sklasyfikowane przez Międzynarodową Unię Kolarstwa UCI polskie zawody w kolarstwie górskim.