Chociaż Skoda Auto może pochwalić się wieloma sukcesami w 2013 roku, to jednak wciąż nie udaje się osiągnąć upragnionej granicy 1 mln sprzedanych samochodów. Ubiegłoroczna sprzedaż w porównaniu z analogicznym okresem 2012 roku była o 2 proc. mniejsza. Do klientów trafiło 920 800 samochodów.
Tradycyjnie największym powodzeniem cieszyła się Skoda Octavia, której trzecią generację wprowadzono do sprzedaży. Swój poważny udział ma wciąż nowy model Rapid, którego sprzedaż przekroczyła 100 tys. egzemplarzy.
Udział Skody w rynku europejskim wzrósł o 4 proc. W Niemczech o 4,6 proc., gdzie w 2013 roku sprzedano 136 tys. egz. Jednak największym rynkiem dla tej marki pozostają Chiny, gdzie sprzedano 227 tys. aut, co jednak oznacza 3,7 proc. spadek w porównaniu z 2012 rokiem.
Analitycy przewidują, iż w 2014 roku Skoda Auto przekroczy magiczna granicę 1 mln sprzedanych samochodów.
Skoda Auto - sprzedaż w 2013 roku
Model/rok | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 |
---|---|---|---|---|---|
Skoda Octavia | 359 600 | 409 600 | 372 900 | 349 800 | 317 300 |
Skoda Fabia | 202 000 | 240 500 | 266 800 | 229 000 | 264 200 |
Skoda Rapid | 103 800 | 24 700 | 1 700 | - | - |
Skoda Superb | 94 400 | 109 100 | 116 700 | 98 900 | 45 300 |
Skoda Yeti | 82 400 | 87 400 | 70 300 | 52 600 | 11 000 |
Skoda Citigo | 45 200 | 30 000 | 500 | - | - |
Skoda Roomster | 33 300 | 38 000 | 36 000 | 32 300 | 47 200 |
Razem ŠKODA | 920 800 | 939 200 | 879 200 | 762 600 | 684 200 |