"Avellino to już siódmy klient naszej firmy we Włoszech. Cieszymy się, że nasze autobusy w tym kraju spotykają się z tak dobrym przyjęciem tym bardziej, że Włochy pod względem wielkości zakupów nowych autobusów znajdują się w czołówce krajów Unii Europejskiej. To rynek o ogromnym potencjale i dlatego jest on dla nas bardzo ważny." - mówi Prezes spółki Solaris Bus & Coach, Krzysztof Olszewski.

Dla producenta autobusów z Bolechowa już w 2004 roku zauważalny był wzrost zainteresowania marką Solaris na włoskim rynku, a co za tym idzie dalszy rozwój sprzedaży eksportowej. Krąg klientów spółki we Włoszech powiększył się o czterech nowych odbiorców z: Neapolu, górskich kurortów Cortina d'Ampezzo i Como, a także z leżącego nad Adriatykiem Bari. Podczas gdy Neapol zdecydował się na zakup polskich trolejbusów Solaris Trollino, pozostali klienci zamówili niskopodłogowe autobusy miejskie typu Solaris Urbino.

Solaris Bus & Coach zaistniał na włoskim rynku w 2002 roku. Pierwszymi autobusami jakie spółka dostarczyła włoskim kontrahentom było siedem autobusów miejskich Solaris Urbino 18 zamówionych  przez Salerno. W tym samym roku Solaris Bus & Coach podpisał kontrakt na dostawę 30 osiemnastometrowych trolejbusów Trollino dla Rzymu. Pojazdy te w ciągu dwóch kolejnych lat trafiły do odbiorcy, którym jest jeden z największych w tym kraju operatorów obsługujących transport miejski, firma ATAC Roma.

Szczególnym powodzeniem wśród włoskich odbiorców cieszą się autobusy dziesięcio- i  osiemnastometrowe. Krótkie, a tym samym zwrotne Solarisy Urbino 10 są idealnym środkiem transportu na wąskich drogach w trudnych, górzystych terenach. Podobne modele Solarisa Urbino sprzedawane są m.in. do Szwajcarii. Wszystkie produkowane na włoski rynek modele standardowo wyposażone są w klimatyzację całości przestrzeni pasażerskiej.