Logo
Sposoby poprawy bezpieczeństwa na drogach

Sposoby poprawy bezpieczeństwa na drogach

Na zlecenie Komendy Głównej Policji CBOS zapytał Polaków o sposoby poprawy bezpieczeństwa na polskich drogach. 84 proc. badanych jako najskuteczniejszy wskazało kontrolę trzeźwości. Niewiele mniej (72 proc.) ankietowanych wybrało budowę nowych dróg.

Sposoby poprawy bezpieczeństwa na drogach
KGP Szczecin
Sposoby poprawy bezpieczeństwa na drogach

CBOS w dniach 3 - 8 sierpnia 2006 roku, przeprowadził na ogólnopolskiej losowej reprezentatywnej próbie 1010 mieszkańców Polski w wieku 15 lat i więcej, badanie omnibusowe, w którym - na zlecenie Komendy Głównej Policji - zostały zamieszczone pytania na temat bezpieczeństwa na polskich drogach.

Aby uzyskać opinie Polaków o tym, co może mieć największy wpływ na wzrost poziomu bezpieczeństwa na drogach, badanym zadano pytanie, w którym mogli wskazać na maksymalnie pięć spośród dwunastu zaproponowanych działań.

Aż 84% badanych wskazało kontrolę trzeźwości, jako działanie, które może mieć największy wpływ na wzrost poziomu bezpieczeństwa na drogach. Wśród innych działań, kolejno: 72% respondentów wskazało na budowę nowych dróg i dbałość o infrastrukturę drogową, 54% - fotoradary, 51% - wysokie kary pieniężne za wykroczenia, 43% - monitoring ulic za pomocą kamer, a 40%- zwiększenie liczby policjantów kontrolujących ruch drogowy.

Kary za prowadzenie pojazdu w stanie nietrzeźwości

W badaniu uzyskano również opinię Polaków na temat, w jaki sposób powinni być karani kierowcy prowadzący pojazdy w stanie nietrzeźwości.

Karą, która uzyskała największą akceptację respondentów była kara finansowa (94% wskazań). Nieznacznie mniej osób wskazało na odebranie prawa jazdy na określony czas (89%) oraz prace społeczne (85%). Wśród innych kar, które były najczęściej wskazywane przez badanych znajdują się: przekazanie informacji do miejsca pracy (nauki) sprawcy (67%), podanie nazwiska i wizerunku sprawcy do publicznej wiadomości na jego koszt (62%), kara więzienia bez zawieszenia (56%) oraz konfiskata pojazdu (55%).

W badaniu CBOS-u dotyczącego kar dla nietrzeźwych kierowców nie został uwzględniony projekt jaki kilka dni temu opinii publicznej przedstawiła Liga Polskich Rodzin, który zakłada karanie pasażerów, którzy świadomie podróżują z nietrzeźwym kierowcą.

mojeauto.pl
Powiązane tematy: