Całkowita produkcja od początku 2005 roku zamknęła się liczbą 481 114 sztuk, co daje wynik o 1,1% wyższy niż rok wcześniej. Niestety nadal spada udział produkcji przeznaczonej na rynek lokalny - 6,15% (29 591 sztuk) w porównaniu do roku ubiegłego jest to liczba o około 39% mniejsza. Obserwowany spadek jest właśnie wynikiem zmniejszonego popytu na rynku wewnętrznym. Kołem ratunkowym jest na szczęście produkcja eksportowa, która w tym samym okresie czasu, wyniosła 451 523 sztuki, i zwiększyła się o 5,6% - wynika z raportu.

Największym polskim producentem jest niezmiennie Fiat, z udziałem 52,1%. Drugą pozycję z wynikiem 23,6 % zajmuje Opel. Trzecia - przypadła w udziale firmie Volkswagen (16,58%). Jeżeli jednak wziąć pod uwagę całość produkcji, tzn. zarówno samochody osobowe, jak i dostawcze, to VW ustępuje tylko Fiatowi. Na pozycji czwartej znajduje się FSO z udziałem 7,7%. Udział firmy Intrall, aktualnego producenta samochodów Honker, wynosi 0,1%.

Dane potwierdzają, że pierwszą pozycję niezmiennie po jedenastu miesiącach wśród produkowanych w Polsce modeli, z blisko 43% udziałem, zajmuje Fiat Panda. Na drugiej pozycji lokuje się Opel Astra z 12,9% udziałem. Tuż za nim jest Volkswagen Caddy z 11,8% udziałem i Fiat Seicento z 9,8%. Kolejne miejsca zajmują: FSO Lanos z udziałem 7,4 %, Opel Agila (7,25%), VW Transporter (4,8%), Opel Zafira, który podwoił swój udział (z 1,6% do 3,4%) oraz FSO Matiz z 0,3-proc. udziałem w produkcji całkowitej.

Jak wynika z badań Samaru, produkcja samochodów dostawczych nieznacznie spadła w stosunku do ubiegłego miesiąca, wciąż jednak utrzymuje się na dość wysokim poziomie. W listopadzie wyprodukowano 6 562 pojazdy, o 11,8% mniej w stosunku do listopada roku 2004 i o 6,5% mniej niż miesiącu ubiegłym - informuje Samar.

Podobnie jak w przypadku samochodów osobowych, za takim wynikiem stoi wysokie zapotrzebowanie na polskie produkty (VW Caddy, Fiat Panda Van, VW Transporter, itd.) na innych rynkach - ponad 90% produkcji trafia na eksport. Największą popularnością cieszy się Volkswagen, który w listopadowej produkcji całkowitej, ma udział w wysokości 81,4%. Największym popytem wśród klientów, zarówno na rynku polskim, jak i za granicą, cieszy się niezmiennie VW Caddy (udział około 66,1%) oraz Transporter (15,3%). Na drugim miejscu znajduje się Fiat z udziałem 16,5%, którego Fiat Panda Van zdobył 12,2% udziału.